بزرگ‌ترین معضل آتش‌نشانان حجم بالای خودرو در محل حادثه است/ امداد رسانی در شرایط ویژه با پای پیاده کمتر از ۵دقیقه در بازار بزرگ همدان

پورسینا: مهم‌ترین مشکل آتش نشانان ترافیک و حجم بالای خودرو در محل حادثه و آتش‌سوزی است که این امر باعث ایجاد مشکل در انجام ماموریت آتش‌نشانان می‌شود.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از همدان، سیدصادق پورسینا رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همدان با اشاره به معضل تجمع و حجم بالای خودرو در محل حوادث با ذکر مثالی گفت: در ساعت ۱۷:۵۹ دقیقه عصر روز چهارشنبه در پی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ همدان مبنی بر آتش سوزی یک دستگاه خودرو در پایانه سرگذر، ۲ تیم عملیاتی به محل اعزام شدند.

پورسینا ادامه داد: آتش نشانان بلافاصله به محل اعزام شده که در ابتدای ورودی پایانه با ترافیک بسیار سنگینی مواجه شدند که در نتیجه ترافیک مذکور مانع حرکت ماشین آلات امدادی شد.

وی ادامه داد: با توجه به انسداد مسیر و عدم عبور خودروی آتش‌نشانی، در حرکتی مثال زدنی آتش نشانان با حمل وسایل امدادی با پای پیاده در کمتر از ۵ دقیقه (زمان طلایی) پس از زمان اعلام به مرکز فرماندهی به محل حادثه رسیده و خودرویی که طعمه حریق شده بود را اطفا نمودند.

رئیس سازمان آتش نشانی همدان افزود: مهم‌ترین مشکل آتش نشانان ترافیک و حجم بالای خودرو در این محل بود که این امر باعث ایجاد مشکل در انجام ماموریت آتش نشانان می‌شود.

وی با طرح سوالی مبنی بر اینکه «فرض کنید در این صحنه اگر شما به جای امدادگران در خودروهای آتش‌نشانی باشید و همه تجهیزات لازم شما داخل خودرو باشد برای نجات جان شهروندان چه می‌کنید؟»، ادامه داد: بی‌شک اغلب افراد در شرایط فوق، تنها به امید باز شدن مسیر آژیرکشان منتظر بازگشایی مسیر می‌مانید، آژیری که حتی صدای آن در شلوغی ترافیک گم می‌شود. لذا برحسب احساس تکلیف و عشق به همنوع، آتش نشانان با پای پیاده وسایل مورد نیاز را حمل نموده و در زمان طلایی اقدام به اطفاء نموده و مانع سرایت آتش به پیرامون شدند.

پورسینا در پایان ادامه داد: در زمان بروز حوادث و به منظور امدادرسانی مطلوب از شما شهروندان عزیز خواهشمندیم نسبت به صدای آژیر بی‌تفاوت نبوده و تلاش کنید مسیر عبوری را برای خودروهای امدادی باز کنید.

خبرنگار: محمدحسین میرزایی

انتهای پیام/

کد خبر: 1211990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =