وضع تحریم‌های بیشتر علیه روسیه توسط کاخ سفید

وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت: فرمان اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه توسط رئیس جمهوری این کشور به امضا رسیده است.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، جنت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا فرمان اجرایی را امضا خواهد کرد که به واشنگتن اجازه می‌دهد تا تحریم‌هایی را علیه موسسات مالی اعمال کند که به روسیه در دور زدن تحریم‌ها کمک می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

لاوروف: آمریکا و متحدانش تحریم‌های غیرقانونی را جایگزین دیپلماسی کرده‌اند

یلن گفت: این فرمان اجرایی به واشنگتن این توانایی را می‌دهد که محصولات فرآوری شده روسیه در کشورهای ثالث مثل الماس و غذاهای دریایی را نیز ممنوع کند.

وی افزود: امروز ما در حال برداشتن گام‌هایی برای ایجاد ابزارهای جدید و قدرتمند در برابر ماشین جنگی روسیه هستیم و برای این اقدام تردید نخواهیم کرد.

ایالات متحده و متحدانش، از جمله اتحادیه اروپا و انگلیس، در ماه‌های گذشته تحریم‌های گسترده‌ای علیه روسیه اعمال کردند و همچنان فشار خود را علیه مسکو ادامه می‌دهند.

آمریکا بارها به شرکت‌های بین‌المللی درباره دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه روسیه هشدار داده است. کاخ سفید می‌گوید در کشورهای امارات و ترکیه شرکت‌های بسیاری مسکو را برای دور زدن تحریم‌ها حمایت می‌کنند.

یک مقام ارشد آمریکایی ادعا کرده تحریم‌های آمریکا علیه روسیه به اقتصاد این کشور ضربات تاثیرگذاری وارد کرده است.

این مقام که خواست نامش فاش نشود، گفت: دستور جدید به خزانه‌داری و متحدانش ابزارهای جدیدی در اختیار کاخ سفید برای هدف قرار دادن شبکه‌های حامی روسیه قرار خواهد داد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1212051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =