اعتراف عجیب رسانه‌های عبری/ یمنی‌ها خطری بالفعل برای رژیم صهیونیستی هستند!

یک رسانه عبری زبان به نقل از یکی از افسران اطلاعاتی نوشت که امروز یمنی‌ها به خطری بالفعل برای اسرائیل تبدیل شده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، یک رسانه عبری زبان مدعی شد این حوثی‌ها هستند که خطر اصلی را برای تل‌آویو ایجاد کرده و تهدیدی بالفعل برای اسرائیل محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

خبر مهم سازمان ملل درباره توافق جدید در یمن

روزنامه عبری زبان گلوبس در گزارشی در رابطه با اقدامات نیروهای مسلح یمن با ادعای اینکه این نیروهای همان نیروهای حوثی هستند که دولت یمن را در قبضه خود دارند، نوشت: این گروه که برای سالیان متمادی در اسرائیل به آنها به عنوان یک خطر داخلی و محلی یمن نگریسته می‌شد، امروز با کمک کارشناسان مختلف به یک قدرت منطقه‌ای تبدیل شده است که 100 هزار نفر نیروی نظامی داشته و خطر مستقیمی برای اسرائیل هم هست

به زعم نویسنده این گزارش، امروز یمنی‌ها مجهز به بهترین جنگ افزارها، موشک‌های بالستیک، موشک‌های کروز و هواپیماهای بدون سرنشین هستند که از حدود 2 ماه پیش به سوی اسرائیل شلیک می‌شوند، آنها حتی شناورهای بدون سرنشین (شهپاد) هم در اختیار دارند، اما شاید مهم‌ترین ابزار و برگ برنده آنها ظرفیتی است که در محاصره بالفعل دریای سرخ داشته و قابلیت انسداد آن را دارند.

در بخش دیگری از این گزارش تاکید شده است: به رغم آن که یمنی‌ها ناوهای جنگی خاصی برای حضور در دریا در اختیار ندارند اما ویژگی منحصر به فرد آنها آن است که سواحل یمن در طول دریایی سرخ قرار دارد، آنها در شمال باب المندب، تنگه‌ای که دریای سرخ را به خلیج عدن و دریای مکران متصل می‌کند، قرار دارند و از این طریق بر حدود 14 درصد از کشتیریانی جهانی تسلط دارند.

از طریق همین ظرفیت هم باعث شدند تا بسیاری از شرکت‌های کشتیرانی جهانی را مجبور کنند 10 تا 14 روز بیشتر دریانوردی کرده و بعد از عبور از دماغه امید نیک و غرب آفریقا به مقاصد خود برسند.

یوفال ایلون رئیس سابق بخش اطلاعات نظامی اسرائیل که در مسایل یمن تخصص دارد در این رابطه می‌گوید: برای این گروه نیازی به فراهم شدن کشتی‌های گران قیمت نیست.

این کارشناس که هم‌اکنون یکی از پژوهشگران مرکز تحقیقات امنیت دانشگاه تل‌آویو است می‌گوید، قیمت پایین قایق‌هایی مورد استفاده آنها در بازار، به یمنی‌ها این اجازه را می‌دهد که بتوانند یک ناوگان از آن در اختیار داشته باشند.

در بخش دیگری از این گزارش ادعا شده است که حوثی‌ها اکنون مجهز به موشک‌هایی با برد 2 هزار کیلومتر هستند که می‌توانند تمام خاک (فلسطین اشغالی) را مورد هدف قرار بدهند، اما با این حال آنها تا به امروز از این توانمندی خود استفاده نکرده و موشک‌هایی با برد 300 کیلومتر را برای هدف قرار دادن خلیج ایلات مورد استفاده قرار داده‌اند.

یوئیل جوزانسکی رئیس بخش منطقه‌ای این مرکز پژوهش‌های صهیونیستی هم به این رسانه عبری زبان گفت: بخش عمده‌ای از ارتش سابق یمن هم‌اکنون با حوثی‌ها همفکر و همراه است، به طور مثال در عملیات به کنترل در آوردن کشتی گلکسی لیدر و انتقال آن به بندر الحدیدی، یک بالگرد از نوع می‌17 که ساخت روسیه است شرکت داشت که متعلق به ارتش یمن است.

به گفته این کارشناس صهیونیست، ارتش یمن آموزش‌های عالی دیده است، و در جنگ داخلی هم از موشک و هواپیماهای بدون سرنشین استفاده کرده بود، گرچه به شکل کمتری این کار انجام گرفته است، این توانمندی به حدی است که در جنگ با ائتلاف سعودی آنها بخش‌هایی از خاک عربستان را هم به تصرف خود در آورده بودند و ارتش عربستان همچنان دشواری زیادی برای تامین مرزهای خود در مقابل آنها دارد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1212235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =