دانشجویان نباید در مراسم اعتکاف بحث‌های سیاسی کنند

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: دانشجویان نباید در این مراسم بحث‌های سیاسی کنند؛ بلکه باید از لحظه لحظه این مراسم نهایت استفاده را ببرند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در آیین تجلیل از برگزیدگان فراخوان ایده اعتکاف دانشجویی که امروز ۳ دی ماه در دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شد، اظهار کرد: دانشجویانی که فعالیت‌های معرفتی، ادبی و هنری در مراسم اعتکاف دارند، حقیقتا باید مورد تقدیر قرار گیرند.

بیشتر بخوانید:

آماده‌سازی ۱۴۰ مسجد در دانشگاه‌های کشور برای اعتکاف دانشجویی

وی تصریح کرد: ازدواج دانشجویی یکی از دستاوردهای مهم نهاد رهبری در دانشگاه‌ها است. البته دانشجویان منتظر گسترش ازدواج دانشجویی هستند. همچنین فعالیت های معرفت افزایی و آزاد اندیشی نیز جزو فعالیت‌های تاثیر گذار نهاد است.

حجت الاسلام خسرو پناه گفت: برگزاری مراسم اعتکاف دانشجویی بر جامعه تاثیرات مثبتی گذاشته است. حتی امروزه این مراسم در دانشگاه‌های سایر کشورها نیز برگزار می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه دانشجویان و جوانان اصحاب حکمرانی هستند، گفت: دانشجویان امروز، مدیران مهم آینده انقلاب هستند.

وی با طرح این سوال که چرا برخی مدیران دچار فساد مالی می‌شوند، گفت: اجازه دهید پاسخ این سوال را اینگونه بدهم؛ زمانیکه قلب دچار بیماری روحی و هوای نفسانی شود، دچار نوعی بیماری شده که به حق و حقوق دیگران توجهی ندارد. در چنین شرایطی، شیطان با سادگی در افراد نفوذ خواهد کرد.

حجت الاسلام خسرو پناه ادامه داد: بنابراین ما باید قلب و روح دانشجویان که مدیران آینده هستند را تقویت کنیم تا از هر وسوسه‌ای به دور باشند. این موضوع نیز با برپایی نماز، خواندن قرآن و حضور در مراسمی مانند اعتکاف شکل می‌گیرد.

این مسئول گفت: اعتکاف به ما اعتبار زیست می‌دهد و قلب را از پراکندگی دور می‌کند. همچنین باعث خودسازی افراد و در گام‌های بعدی جامعه سازی، حکمرانی اسلامی و تمدن سازی نوین می‌شود.

وی افزود: حکمرانی که اهل نماز شب نباشد، محال است بتواند به درستی حکومت کند. بنابراین شب زنده داری و عبادت جزو شاخص‌های یک حاکم خوب است. به عنوان مثال مقام معظم رهبری و سید حسن نصرالله جزو شب زندانی و عبادت هستند.

حجت اسلام خسروپناه گفت: کاش می‌شد قانون یا الزامی گذاشت تا مسئولان مجبور شوند در مراسم اعتکاف حضور یابند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: البته دانشجویان نباید در این مراسم بحث‌های سیاسی کنند؛ بلکه باید از لحظه لحظه این مراسم نهایت استفاده را ببرند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1212282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =