دردسر بزرگ برای لیورپول / خداحافظی اجباری با محمد صلاح

لیورپول به ناچار باید با نبود محمد صلاح بهترین بازیکن خود برای مدتی کنار بیاید.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، به نقل از آس، جام ملت‌های آفریقا هر دو سال یک بار برگزار می‌شود اما اخیراً به دلیل همه گیری ویروس کرونا یک دوره به تعویق افتاد. در آخرین دوره در اوایل سال ۲۰۲۲، سنگال با مهاجم گلزن خود سادیو مانه با برتری برابر مصر قهرمان شد. این رقابت‌ها قرار است در روزهای آغازین سال ۲۰۲۴ در ساحل عاج برگزار شود.

بیشتر بخوانید:

محمد صلاح: ‏بهترین بازیکن دنیا من هستم

طبق معمول هر دو سال یک بار باشگاه‌های اروپایی قرار است با یک دردسر بزرگ روبرو شوند و آن هم برگزاری جام ملت‌های آفریقا در میانه فصل است که باعث می‌شود خیلی از ستاره‌های آفریقایی در اروپا برای مدتی راهی قاره سیاه شوند.

امسال این مسابقات بین ۱۳ ژانویه تا ۱۱ فوریه ۲۰۲۴ در ساحل عاج برگزار خواهد شد که مشکلات قابل توجهی را برای تعدادی از تیم‌ها به همراه خواهد داشت، از جمله لیورپول که محمد صلاح بازیکن اصلی خود را از دست خواهد داد.

ستاره مصری با لیورپول یک عنوان قهرمانی در لیگ برتر را به همراه چندین جام دیگر به دست آورده و به پنجمین بازیکن تاریخ باشگاه تبدیل شده که ۲۰۰ گل به ثمر رسانده است. او در دیدار شنبه شب برابر آرسنال نیز تک گل تیمش را به ثمر رساند تا بار دیگر ارزش‌هایش را نشان دهد.

قرمزها مطمئنا تنها باشگاه آسیب دیده در لیگ برتر انگلیس نخواهند بود چون ناتینگهام فارست هشت بازیکنش را برای مدت طولانی در اختیار نخواهد داشت ولی در واقع هیچ تیمی به لیورپول متضرر نمی‌شود چرا که صلاح بازیکن بسیار مهمی برای تیمش است و ممکن است حتی غیبت او به قیمت پایین آمدن لیورپول در صدر جدول تمام شود.

صلاح برای موفقیت لیورپول در این فصل هم خیلی خوب ظاهر شده است و در ۱۷ بازی در لیگ، ۱۱ گل به ثمر رساند و ۷ پاس گل داده است.

صلاح ممکن است کدام بازی های لیورپول را از دست بدهد؟

تعداد بازی‌هایی که صلاح از دست می‌دهد بستگی به این دارد که مصر تا چه حد در این رقابت‌ها پیش برود. یاران صلاح در گروه B با غنا، کیپ ورد و موزامبیک در یک گروه هستند و انتظار می‌رود که مانند سه دوره گذشته به مراحل آخر برسند. این بازیکن ۳۱ ساله قرار است پس از بازی لیورپول مقابل نیوکاسل به اردوی تیم ملی خود بپیوندد.

۷ ژانویه: آرسنال - لیورپول (دوره سوم جام حذفی)
۱۰ ژانویه: لیورپول - فولام (نیمه نهایی جام اتحادیه، بازی رفت)
۲۱ ژانویه: بورنموث - لیورپول (لیگ برتر)

دیدارهایی که صلاح در صورت صعود مصر احتمالاً از دست خواهد داد:

۲۴ ژانویه: فولام - لیورپول (نیمه نهایی جام اتحادیه، بازی برگشت)

۲۷ ژانویه: دور چهارم جام حذفی
۳۱ ژانویه: لیورپول - چلسی (لیگ برتر)
۴ فوریه: آرسنال - لیورپول (لیگ برتر)
۱۰ فوریه: لیورپول - برنلی (لیگ برتر)

برنامه مرحله گروهی جام ملت‌های آفریقا

۱۴ ژانویه: مصر - موزامبیک
۱۸ ژانویه: مصر - غنا
۲۲ ژانویه: کیپ ورد - مصر
مرحله حذفی

دور یک هشتم نهایی : ۲۷-۳۰ ژانویه
دور یک چهارم نهایی: ۲ تا ۳ فوریه
دور نیمه نهایی: ۷ فوریه
فینال: ۱۱ فوریه

قرارداد صلاح با لیورپول تا تابستان ۲۰۲۵ اعتبار دارد. شایعات در مورد انتقالش به لیگ برتر عربستان شنیده شده است و باید دید او چه تصمیمی برای فوتبالش خواهد گرفت.

انتهای پیام

کد خبر: 1212355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =