مخبر: استقلال کشور مدیون جانفشانی شهدا و صبر خانواده شهدا است

معاون اول رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه تمامیت ارضی و استقلال کشور مدیون جانفشانی شهدا و صبر خانواده شهدا است، گفت: رابطه عاطفی بین مردم ایران و اقلیت‌ها بی‌نظیر است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور به مناسبت میلاد خجسته پیامبر رحمت و سعادت حضرت عیسی مسیح (ع) و در آستانه آغاز سال ۲۰۲۴ میلادی با خانواده شهید ارمنی «گاگیک تومانیان» در فضایی صمیمی دیدار و گفت‌وگو و از ایثارگری‌ها، صبر و مقاومت خانواده این شهید گرانقدر تجلیل کرد.

بیشتر بخوانید:

مخبر: ایران مصمم است در حوزه اقتصادی همکاری مشترک و گسترده با سوریه داشته باشد

مخبر در این دیدار که عصر امروز (دوشنبه) و با همراهی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و آرا شاوردیان نماینده مسیحیان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با تبریک میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) به این خانواده شهید ارمنی و آرزوی سال پر خیر و برکت برای هموطنان مسیحی، برای مادر این شهید و بازماندگان آرزوی توفیق و سلامتی کرد.

معاون اول رئیس‌جمهور در این دیدار با تأکید بر اینکه تمامیت ارضی و استقلال کشور مدیون جانفشانی شهدا و صبر خانواده شهدا است، تصریح کرد: رابطه عاطفی بین مردم ایران و اقلیت‌ها بی‌نظیر است و این وحدت بین تمام ایرانیان از هر دین، مذهب و قومی نتیجه خون پاک شهیدان است.

مخبر با اشاره به پیگیری‌های مداوم رهبری از خانواده شهدا و جانبازان، افزود: دولت خود را موظف رسیدگی به وضعیت خانواده شهدا می‌داند.

همچنین در این دیدار مادر و خانواده معظم شهید «تومانیان» ضمن شرح خاطرات و ویژگی‌های اخلاقی این شهید گرانقدر، به بیان خاطراتی از دیدار مقام معظم رهبری با آنان در سال ۱۳۷۷ پرداختند و مادر این شهید، افزود: همواره برای سلامتی رهبر معظم انقلاب و موفقیت مسئولین و همه ایرانیان دعای خیر و آرزوی سلامتی می‌کند.

معاون اول رئیس‌جمهور در این دیدار با اهدای لوح تقدیری از تلاش‌ها، ایثارگری‌ها و جانفشانی و صبر خانواده شهید تومانیان قدردانی کرد.

گفتنی است، سرباز شهید «گاگیک تومانیان» در ۲۴ مرداد ماه سال ۱۳۶۶ و در سن ۲۶ سالگی در منطقه مریوان به مقام شامخ شهادت نائل آمد و در قطعه شهدا آرامستان «بوراستان» به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1212595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =