وظیفه مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران توجه به دغدغه‌های خانواده‌های شهدا است

معاون اول رئیس جمهور گفت: همسران و خانواده شهدا کانون اصلی فرهنگ ایستادگی و مقاومت هستند و وظیفه مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران توجه به دغدغه‌های ایشان است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور روز گذشته در اولین روز گرامیداشت دهه فجر، در دیدار با جمعی از خانواده‌های شهدای هسته‌ای با بیان اینکه بازدارندگی دفاعی، اقتدار نظامی و توانایی و دستاوردهای علمی کشور به‌ویژه در حوزه هسته‌ای مدیون خون شهدا و صبر خانواده این عزیزان است، تصریح کرد: همسران و خانواده شهدا کانون اصلی فرهنگ ایستادگی و مقاومت هستند و وظیفه مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران توجه به دغدغه‌های ایشان است.

بیشتر بخوانید

بذرپاش: ۲ میلیون و ۴۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در سراسر کشور در حال ساخت است

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی ، دفاع مقدس، جبهه مقاومت و شهدای هسته‌ای تأکید کرد: فرهنگ شهادت مهم‌ترین اسلحه انقلاب اسلامی و کشور در برابر دسیسه‌های نظام سلطه در طول تاریخ انقلاب بوده است که نباید اجازه دهیم این فرهنگ به هیچ عنوان تضعیف شود.
معاون اول رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: نقش همسران و خانواده شهدا در ارتباط با فرهنگ عمومی پایداری و مقاومت بی‌بدیل است.

مخبر با تأکید بر اینکه شهدای هسته‌ای جزو برجسته‌ترین و موثرترین شهدای راه انقلاب و حق هستند، تصریح کرد: امروز شهدای هسته‌ای چراغ راه علمی کشور بوده و اقتدار کنونی هسته‌ای و ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی هسته‌ای نظام سلطه در برابر جمهوری اسلامی ایران با مجاهدت‌ها و تلاش‌های شهدای هسته‌ای امکان‌پذیر شده است.

وی با بیان اینکه شهدا زنده هستند و در حیات دنیوی نیز همواره آثار وجودی آنان در پیشبرد امور و کشور قابل لمس است، گفت: دشمنان به‌خوبی می‌دانند که روحیه و شجاعت فرزندان ایران و انقلاب اسلامی قابل تقابل نیست.

معاون اول رئیس‌جمهور ادامه داد: پیروزی‌های جبهه مقاومت به‌ویژه در غزه و در مقابله با رژیم منحوس صهیونیستی حاصل فرهنگ انقلاب اسلامی و روحیه شهادت‌طلبی‌ای است که امام خمینی(ره) در سال 57 و در تقابل حق و باطل پایه‌گذاری کرد و امروز شاهد هستیم مجاهدین فلسطینی با همین فرهنگ مقاومت و ایثارگری برگرفته از آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی در برابر رژیم غاصب تا دندان مسلح صهیونیستی و نظام سلطه این‌چنین مقاومت می‌کنند و هیمنه آنان را در دنیا شکسته‌اند.

همچنین در این دیدار خانواده شهدای هسته‌ای با تأکید بر اینکه شهدا به‌ویژه شهدای هسته‌ای به‌دلیل ماهیت فعالیت‌ها و تلاش‌های خود در دوران حیات و یا حتی پس از شهادت همواره مظلوم و ناشناخته بوده‌اند، تصریح کردند باید به نقش شهدای هسته‌ای در پیشبرد علمی و اقتدار بین المللی کشور پرداخته شود و با الگوسازی مناسب اجازه ندهیم یاد و خاطره آنان فراموش شود و دستاوردهای علمی، فناوری و عملیاتی آنان برای نسل جدید دانشگاهی تبیین گردد.

ایشان همچنین از دولت و به‌ویژه معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری خواستند تا با گسترش تعاملات صنفی و الگوسازی از مجاهدت‌های بانوان فرهیخته به هویت‌یابی نسل جدید جوانان و به‌ویژه دختران کمک شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1218459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =