تهران - ایسکانیوز: قرارداد بازیکنان سرباز با باشگاه‌های جدیدشان، رقم عجیبی دارد.

سازمان نظام وظیفه در هفته‌های اخیر، بارها اعلام کرده باشگاه‌های نظامی حق بستن قرارداد حرفه‌ای با بازیکنانی که کارت معافیت‌شان باطل شده ندارد و این بازیکنان مثل دیگر سربازان بر اساس میزان تحصیلات حقوق ثابت می‌گیرند. در صورت بسته شدن قرارداد حرفه‌ای بین بازیکنان سرباز و باشگاه‌های نظامی، هر دو طرف محروم و جریمه خواهند شد.

بر اساس آخرین ابلاغیه‌ سازمان نظام وظیفه، حقوق سربازان وظیفه در سال 1393 از 787930 ریال آغاز می‌شود و بیشترین میزان آن یعنی 1459987 ریال (کمتر از 150 هزار تومان) به پزشکان تعلق می‌گیرد. کمترین دریافتی ناخالص یک سرباز حدود 65 هزار تومان است. با توجه به اینکه بیشتر بازیکنان فوتبال مثل ماهینی تحصیلات عالیه ندارند شامل حقوق‌های رده بالا نمی‌شود و دریافتی‌شان در سطح سرباز خواهد بود. بر اساس ارقام اعلام شده، دریافتی این بازیکنان در یک سال چیزی بین 780 تا 810 هزار تومان است.

قرارداد ماهینی و پرسپولیس در لیگ چهارم برای یک سال هشتصد میلیون تومان بود. با رقم حدود هشتصد هزار تومانی، دریافتی ماهینی بعد از باطل شدن کارت معافیتش یک هزارم شده است. بختیار رحمانی 970 میلیون، سینا عشوری 850 میلیون و آرش افشین هم 700 میلیون با باشگاه‌هایشان قرارداد بسته‌اند. شجاع خلیل‌زاده که امروز وضعیت نظام وظیفه‌اش معلوم می‌شود قراردادی یک میلیارد و دویست میلیونی با سپاهان دارد. خلیل‌زاده با مبلغی که از سپاهان می‌گرفت می‌توانست یک مازراتی گرن کابریو بخرد اما با مبلغ قرارداد جدیدش، به سختی می‌تواند یک دوچرخه معمولی دست و پا کند.
کد خبر: 121278

وب گردی

وب گردی