خبر مهم به فرهنگیان/ رتبه بندی معلمان شبیه اساتید دانشگاه می‌شود

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه رتبه بندی معلمان شبیه به اساتید دانشگاه می‌شود، تصریح کرد: اینگونه باید هر سال فعالیت آموزشی، پژوهشی و فرهنگی معلمان احصاء شود و معلمان ناظر به آیین نامه رتبه بندی برای ارتقای خود تلاش کنند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه رتبه بندی معلمان شبیه به اساتید دانشگاه می‌شود، تصریح کرد: اینگونه باید هر سال فعالیت آموزشی، پژوهشی و فرهنگی معلمان احصاء شود و معلمان ناظر به آیین نامه رتبه بندی برای ارتقای خود تلاش کنند.

بیشتر بخوانید:

معلمان متناسب با فعالیت‌های خود ارتقا رتبه می‌گیرند نه سنوات خدمت!

علی فرهادی گفت: در دانشگاه ممکن است یک نفر با رتبه استادیاری، عضو هیات علمی دانشگاه شود و با استادیاری بازنشسته شود، اما اساتید سالی یک بار پایه ترفیع و نه ارتقاء می‌گیرند. آن پایه ترفیع ناظر به فعالیت آموزشی، پژوهشی و اجرایی اساتید دانشگاه است. از این رو اینگونه نیست که یک استادیار حتما استاد تمام و دانشیار شود بلکه ناظر به فعالیت خود ارتقاء می‌گیرد؛ در رتبه‌بندی معلمان هم همینگونه است.

وی بیان کرد: چه بسا دو معلم با شرایط مشابه آغاز کار کنند، اما به صورت مشابه ارتقاء نگیرند. رتبه بندی دنبال همین موضوع است که بر اساس فعالیت و نه بر اساس سنوات خدمت، معلمان را ارتقاء دهد. این رتبه بندی اولیه که ایجاد شد و معترضینی داشت، شروع کار بود، اما در ادامه کار اینگونه نیست.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1212998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • منتقد IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      0 0
      دانشگاه فرهنگیان باید تحت نظر وزارت علوم باشد نه آموزش و پرورش ... وزارت آموزش و پرورش کارش ساماندهی ندارس است نه دانشگاه و همین باعث میشود معلمی که تحت نظر استاد دانشگاه آموزش دیده و با مدرک کارشناسی و ارشد با استادی که دکتری دولتی و سابقه آموزشی و پژوهشی در سطح دانشگاهی دارد یکی انگاشته شود چرا که وزارت آموزش و پرورش میخواهد اعضای هیئت علمی را همردیف با معلمان کند ... واقعا این همه تصمیم غیرمنطقی و غیراصولی از کجا نشات میگیره ؟!!!