دشمنان برنامه‌ریزی کردند که دین در نظام و حاکمیت جایگاهی نداشته باشد

تسخیری با بیان اینکه دشمنان، برنامه فتنه را از قبل، طراحی کرده بودند گفت: هدف اصلی آن‌ها حذف و تغییر نظام جمهوری اسلامی بوده و به‌طور خاص برنامه‌ریزی کردند که دین در نظام و حاکمیت، جایگاهی نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از چهارمحال و بختیاری، صبح دیروز، مراسم بزرگداشت حماسه ۹ دی با حضور باشکوه اقشار مختلف مردم استان چهارمحال و بختیاری و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین غلامحسن تسخیری مسئول نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه دوکوهه در مصلی امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد.

حجت الاسلام تسخیری در جمع مردم چهارمحال و بختیاری گفت: روز ۹ دی حماسه بزرگ ملت ایران در برابر توطئه براندازان نسبت به جمهوری اسلامی است؛ امروز مردم با حضور گرم و معنادار خود در استان چهارمحال و بختیاری پیام دیگری را اعلام می‌کنند که گرچه از یک فتنه بزرگ در ۱۴ سال قبل عبور کردیم، با این حضور هر فتنه دیگری که از سوی دشمنان اتفاق بیافتد، مردم سیلی محکمی را به صورت دشمن می‌زنند.

وی ادامه داد: در فتنه سال ۱۳۸۸، یک قسمت از آن به سلطه‌گران خارجی وصل می‌شد و قسمت دیگر به قدرت‌طلبان داخلی.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه دوکوهه با بیان اینکه دشمنان، برنامه فتنه ۸۸ را از قبل طراحی کرده بودند، گفت: هدف اصلی آن‌ها حذف و تغییر نظام جمهوری اسلامی بوده و به‌طور خاص برنامه‌ریزی کردند که دین در نظام و حاکمیت، جایگاهی نداشته باشد و مقام معظم رهبری در همین راستا فرمودند: «صحنه‌گردانان اصلی، حالت دیگری را طراحی کرده بودند که اگر به نتیجه مطلوب نرسیدند، کشور را به آشوب بکشانند.»

تسخیری خاطرنشان کرد: با بررسی‌های انجام شده در فتنه ۸۸، قریب به ۶۰ مؤسسه و بنیاد زیر نظر آمریکا با هدف جنگ نرم در ایران راه‌اندازی شد. بنیاد سرس یکی از این مؤسسات بود که چندین سال قبل از انتخابات ۸۸، با شعار جامعه باز، فعالیت خود را در آمریکا آغاز کرد و پروژه آن‌ها انقلاب مخملی در ایران بود.

وی افزود: یکی دیگر از این مؤسسات، بنیاد خانه آزادی بود و توسط صهیونیست‌ها پایه‌گذاری شد که ارتباط تنگاتنگی با سازمان‌های جاسوسی آمریکا داشت. این مؤسسه در مرحله اول، ۱۵ میلیون یورو برای انتشار یک مجله اینترنتی فارسی‌زبان، بنام "گذار" اختصاص دادند و چند ماه قبل از انتخابات ۸۸، ۵۰ نقطه کلیدی کشور را شناسایی کرد تا به فتنه‌گران جهت برپایی اغتشاشات، معرفی و آموزش داده شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه دوکوهه گفت: مؤسسه دیگری که در فتنه ۸۸، نقش‌آفرینی نمود، صندوق اعاده ملی بود که در زمینه دموکراسی فعالیت داشت. این صندوق، در سراسر کشورهای جهان مخصوصا جمهوری اسلامی ایران، نخبگان کشورها را شناسایی و اقدام به جذب و بورسیه آن‌ها در آمریکا می‌نمود تا اهداف‌شان در کشورهای مورد نظر را به مرحله عمل برسانند. بیش از ۹۰ درصد بودجه صندوق اعاده ملی از سمت کنگره آمریکا فراهم می‌شود. فعالیت این صندوق از سال ۱۹۹۹ یعنی، ۱۰ سال قبل از فتنه، آغاز شد و تا کنون ادامه دارد.

وی ادامه داد: علاوه بر مؤسسات خارجی، راه‌اندازی تشکل‌های جامعه مدنی و حقوق بشری نیز از عوامل داخلی بودند که در فتنه نقش‌آفرینی داشتند و با بررسی‌های انجام شده مشخص شد، ۱۰ نفر از اعضای اصلی آن پیرو وهابیت بودند.

تسخیری با اشاره به نظریه یکی از ایدئولوژیست‌های آمریکایی که مبنی بر اینکه «امروزه قدرت در دست کسی است که به اقتصاد و فرهنگ مردم مسلط باشد.»، گفت: مردم باید توجه ویژه‌ای به موضوع انتخابات داشته و با حضور پررنگ خویش در پای صندوق‌های رأی، توطئه دشمنان را خنثی کنند.

خبرنگار: یزدان یزدانی

انتهای پیام/

کد خبر: 1213318

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =