همبستگی دانشگاهیان ایرانی با دانشجویان آمریکایی و اروپایی

دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از مظلومیت مردم غزه و نیز خیزش دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های آمریکا و اروپا علیخ رژیم صهیونیست امروز ۹ اردیبهشت‌ماه تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، تجمع بزرگ دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از مظلومیت مردم  غزه و نیز خیزش دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه یکشنبه ۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، ساعت ۱۲ تا ۱۴ در دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

آزادی زیر دست و پای مأموران بایدن

معاونت فرهنگی وزارت علوم، تحققات و فناوری در نامه‌ای به دانشگاه‌ها ابلاغ کرد که به درخواست مکرر تشکل های دانشجویی مبنی بر برگزاری تجمع دفاع از مردم مظلوم فلسطین کلاس های درسی امروز ۹ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۲ تا ۱۴ برگزار نخواهد شد.

خیزش اخیر دانشجویان آمریکا در حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های امریکا و اروپا، یکی از بزرگ‌ترین اعتراضات ضد رژیم صهیونیست است. در این راستا علاوه بر تجمع دانشجویان برخی از رؤسای دانشگاه‌های ایران‌ نیز ایمیل‌های حمایتی از خیزش اخیر دانشجویان و اساتید برای رؤسای دانشگاه‌های امریکا ارسال کردند.

تجمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب

در راستای حمایت از دانشجویان آزادی‌خواه، امروز تجمعی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب با حضور دانشجویان و اساتید در محکومیت عملکرد شنیع آمریکا در برخورد با دانشجویان آزادی‌خواه حامی فلسطین برگزار خواهد شد.

همبستگی دانشگاهیان ایرانی با دانشجویان آمریکایی و اروپایی

تجمع دانشجویان علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی

دانشجویان و اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات، از خیزش دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حمایت کردند.

تجمع کنندگان با شعارهایی از دانشجویان عدالتخواه به سمت میدان دانش راهپیمایی کردند و در پایان با قرائت بیانیه بسیج دانشجویی و انجمن اسلامی دانشجویان و آتش زدن پرچم آمریکا و اسرائیل پایان یافت.

همبستگی دانشگاهیان ایرانی با دانشجویان آمریکایی و اروپایی

تجمع دانشجویان دانشگاه تهران

دانشگاهیان دانشگاه تهران مقابل سردر این دانشگاه تجمع کردند و حمایت خودشان را از دانشجویان آمریکایی و اروپایی اعلام کردند.

تجمع دانشجویان آمل در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا و اروپا

دانشجویان دانشگاه‌های شهرستان آمل از جمله دانشگاه شمال در حمایت از اعتراضات دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه‌های آمریکا از جنایت‌های اخیر رژیم صهیونیستی در غزه، در محل مرکز آموزش عالی تجمع و فریاد آزادی خواهی سر دادند.

دانشگاهیان با سر دادن شعارهای «دانشجو بیدار است از نسل کشی بیزار است، استاد ما بیدار است از نسل کشی بیزار است، دانشجوی حق طلب حمایتت می‌کنیم، اسرائیل بی‌حیا بترس از خشم ما، دانشجوی آزاده حمایتت می‌کنیم» از مردم فلسطین و دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا حمایت کردند.

تجمع دانشگاهیان دانشگاه امیرکبیر

دانشجویان و دانشگاهیان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حمایت از دانشجویان آزادی خواه و حق طلب جهان تجمع و تحصن کردند. همچنین نمایشگاه چادرهای نمادین و عکس های دانشجویان دستگیر شده اروپا و آمریکا نیز برپا شد.

علیرضا رهایی، رئیس این دانشگاه گفت: بعد از هجوم وحشیانه رژیم صهیونیستی و استکباری به ملت ستمدیده فلسطین، شاهد شهادت تعداد زیادی از مردم بی‌گناه فلسطینی بودیم، بعد از این جنایت موج جدیدی از بیداری در کشورهای اروپایی و آمریکا در میان دانشگاهیان شکل گرفت.

وی افزود: امروز عوامل صهیونیستی دیگر نمی‌توانند تظاهر به انسان دوستی کنند و افکار عمومی در جهان پی به ماهیت و خوی جنایت‌کار این رژیم بردند.

رئیس دانشگاه امیرکبیر عنوان کرد: در روزهای گذشته شاهد بودیم که پلیس آمریکا در کنار ارتش به دنبال سرکوب فریاد حق‌طلبی دانشجویان و اساتید حامی فلسطین هستند، اما باید بدانند که این موج حق‌طلبی خاموش نخواهد شد و سایر دانشگاه‌ها نیز در حمایت از مظلومیت فلسطین مسیر را ادامه خواهند داد.

رهایی ادامه داد: برخورد زشت و توهین‌آمیر نیروهای نظامی به دانشجویان آزادی‌خواه بر خلاف قوانین بین المللی است و اعتراض سایر دانشجویان را در دانشگاه‌های ایران، اروپا، کانادا و سایر نقاط جهان به دنبال داشته است.

وی افزود: دولت آمریکا در دهه‌های گذشته همواره پشت نقاب آزادی‌خواهی پنهان شده بود، اما در نهایت با حمله وحشیانه به نقاب از چهره انداخت تا بار دیگر بر مردم و افکارجهانی ثابت شود که شعارهای آزادی‌خواهی تنها ابرازی برای سو استفاده از قدرت خود است.

رئیس دانشگاه امیرکبیر با اشاره به وظیفه دانشگاهیان در حمایت از دانشجویان آزادی‌خواه آمریکا بیان کرد: برگزاری راهپیمایی و تحصن در فضای دانشگاه نقش مهمی در حمایت از مردم فلسطین و دانشجویان حامی مردم بی‌گناه فلسطین دارد، دانشگاه به عنوان ساحت علم ورزی و تاثیرگذار بر وضعیت کشور نقش مهمی در روشن نگه داشتن چراغ دفاع از مردم فلسطین دارد.

همبستگی دانشگاهیان ایرانی با دانشجویان آمریکایی و اروپایی

تجمع دانشگاهیان دانشگاه علم و صنعت

تجمع دانشگاهیان دانشگاه علم و صنعت ظهر امروز در همبستگی با دانشجویان آزادی خواه جهان و حمایت از مردم فلسطین در مقابل سردر اصلی این دانشگاه برگزار شد.

همچنین در این تجمع صادق شهبازی، عضو اسبق جنبش عدالتخواه دانشجویی گفت: در کشور ما و کشورهای دیگر از جنس ما عده‌ای هستند که دو قرن است غرب را بسیار بدون اشکال جلوه می‌دهند و ادعا دارند که ما هیچ چیز نداریم و در بحران هستیم؛ اما غرب نقطه‌ای تمام و کمال است. این اعتراضات در دانشگاه‌های درجه دو آمریکا اتفاق نمی‌افتد؛ بلکه در دانشگاه‌هایی که طبقه بالای آمریکا و مسئولین آمریکا در آن‌ها به تحصیل مشغولند، اتفاق افتاده است.

به گفته شهبازی در حال حاضر ذات استکبار نسبت به بقیه، زورگویی و .... در حال نمایان شدن است. در کشورهایی همچون ایران عده‌ای در تلاشند تا آمریکا را بزک کنند ولی در قلب دانشگاه‌های آمریکا، دانشجوهای آمریکایی که پدران آن‌ها از مسئولین این کشور و نسل بعدی این مسئولان هستند، به این نتیجه رسیده‌اند که باید با صدای بلند اعلام کنند که پادشاه هویت ندارد و تصویر ساخته شده فرو ریخته شده است.

حمایت دانشگاهیان علوم پزشکی قم از جنبش جهانی دانشجویان حامی فلسطین

دانشجویان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی قم در حمایت از مردم مظلوم غزه و نیز خیزش دانشجویان بیدار دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و محکوم کردن اقدام پلیس آمریکا در ضرب و شتم و بازداشت دانشجویان و اساتید، پس از اقامه نماز ظهر در مسجد فاطمه الزهرا(س) مجتمع پردیس شهید قاضی دانشگاه تجمع و با شعارهایی این اقدامات را محکوم کردند.

تجمع دانشجویان دانشگاه آزاد بندر عباس در حمایت از مردم فلسطین

دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس در حمایت از خیزش دانشجویی در آمریکا و اروپا، و محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، در جوار مرقد مطهر شهدای گمنام تجمع کردند.

در این مراسم دانشجویان با سر دادن شعارهای مرگ بر امریکا، مرگ بر اسرائیل، بسیجیان بندریم فدائیان رهبریم، لبیک یا خامنه‌ای- لبیک یا حسین است از دانشجویان آمریکایی و اروپایی که برای حمایت از مردم مظلوم غزه بپاخاسته‌اند، حمایت کردند.

در پایان این مراسم بیانیه‌ای قرائت شد که در بخشی از آن آمده بود: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس همگام با سایر دانشگاه‌های کشورمان با اعلام حمایت و همراهی خود از حرکت جنبش دانشگاهی، انسان دوستانه و بشردوستانه اساتید و دانشجویان آمریکا و سایر کشورهای اروپا، هرگونه سرکوب خشونت آمیز پلیس آمریکا و دیگر کشورها را محکوم می‌کند و خواستار حمایت جهانی دانشگاهیان از این جنبش دانشگاهی است.

اجتماع دانشجویان دانشگاه یزد در حمایت از خیزش دانشجویان ضد صهیونیست

دانشگاهیان دانشگاه یزد همزمان با دیگر مراکز آموزش عالی کشور، ظهر روز یکشنبه در حمایت از اعتراضات دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه‌های آمریکا از جنایت‌های اخیر رژیم صهیونیستی در غزه، در محل این مرکز آموزش عالی دست به تجمع و راهپیمایی زدند.

گفتنی است، دانشگاه های آمریکا از هفته گذشته شاهد اعتراضات سراسری دانشجویان و اساتید در اعتراض به سیاست های حمایتی دولت از رژیم صهیونیستی در جنگ با غزه هستند، در این اعتراضات بسیاری از دانشجویان و اعضای هیات علمی بازداشت شده اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =