طراحی بانک اطلاعات آمایشی دانشگاه آزاد برای پیاده‌سازی «دانشکدگان»/ اولین دانشکده موضوعی در واحد تهران مرکزی تأسیس شد

دبیر شورای گسترش، آمایش، برنامه‌ریزی و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بر اساس سند آمایش و ماموریت‌گرایی، بانک داده‌ای را مبتنی بر ظرفیت‌های موجود و اقتضائات محیطی برای کل کشور تهیه کرده‌ایم که به صورت جامع بررسی و نتایج خوبی هم استخراج شده است.

سعید آزادیان دبیر شورای گسترش، آمایش، برنامه‌ریزی و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز پیرامون نقش بررسی‌های آمایشی در شکل‌گیری دانشکدگان موضوعی و ماموریت‌گرا اظهار کرد: موضوع ساختار دانشی دانشگاه آزاد اسلامی که ابلاغ شده در واقع یک ساختار ماموریت گراست و ما به دنبال این هستیم که در قالب دانشکدگان در راستای حل مسایل و چالش های کشور در ساحت های مختلف چه آموزشی و چه حوزه پژوهش و فناوری پیش برویم.

بیشتر بخوانید:

سند تحول و تعالی، سنگ بنای اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی است

وی ادامه داد: برای انجام این ماموریت در راستای اینکه بدانیم در کدام نقطه از کشور چه مسایل و چالش هایی وجود دارد و ناظر به آن چه موضوعات و چه نوع دانشکدگانی باید تشکیل شود؛ اقدامات مبتنی بر آمایش در حال انجام است.

آزادیان تصریح کرد: بر اساس سند آمایش و ماموریت‌گرایی، بانک داده‌ای را مبتنی بر ظرفیت‌های موجود و اقتضائات محیطی برای کل کشور تهیه کرده‌ایم که به صورت جامع بررسی و نتایج خوبی هم استخراج شده است. به طور مثال در بجنورد اگرچه زیرساخت کشاورزی وجود ندارد اما بر اساس اقتضائات محیط می بایست دانشکده کشاورزی و فراسودمندها که یکی از عناوین اصلی دانشکدگان است، در این منطقه دایر شود.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی منطبق بر سند آمایش یک نگاه جامع و بانک داده نسبتا دقیق را از کل کشور فراهم ساخته است، افزود: جلساتی در این خصوص در معاونت‌های موضوعی با استان‌ها شکل گرفته است و نتایج این بررسی‌ها در شورای گسترش مطرح می‌شود در واقع این آمایش و ماموریت گرایی در راستای پیاده سازی دانشکدگان کمک خواهد کرد تا تصمیمات ما تصمیماتی به هنگام، دقیق و در راستای حل مسائل و چالش های کشور باشد.

دانشکده علوم و فناوری همگرا و کوانتومی واحد تهران مرکزی پیشگام در مأموریت‌گرایی

دبیر شورای گسترش، آمایش، برنامه‌ریزی و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: دانشکده علوم و فناوری همگرا و کوانتومی واحد تهران مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی ناظر بر دانشکده های موضوعی است و قبل از اینکه ساختار دانشی در دانشگاه آزاد اسلامی پیگیری شود در سه سال گذشته بحث جدی ما این بود که به سراغ دانشکده های موضوعی و ناظر بر چالش‌های کشور برویم. با بررسی های انجام شده و با توجه به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی خود را مسوول میدانست که به عنوان یک دانشگاه اجتماعی در راستای حل مسائل و چالش‌ها یک حرکت جدی و همه جانبه را انجام بدهد؛ در سال جاری نظام دانشی دانشگاه با رویکرد حل مسائل بررسی و ابلاغ شد.

آزادیان با اشاره به برگزاری اولین رویداد و همایش ملی علوم و فناوری های همگرا و فناوری های کوانتومی در واحد تهران مرکزی، خاطرنشان کرد: دانشکده علوم و فناوری همگرا و کوانتومی که در راستای مأموریت‌گرایی پیشگام بود از ابتدای امسال در واحد تهران مرکزی مستقر شد در واقع این دانشکده اولین دانشکده ای بود که در راستای دانشکدگان موضوعی در کشور در واحد تهران مرکزی شکل گرفت و اولین دانشکده ای است که با ساختار و رویکرد ماموریت گرا طراحی و پیاده سازی شده است. ما در این دانشکده دیگر گروه فیزیک یا شیمی نداریم بلکه گروه محاسبات شناختی داریم که میتواند مسوولیت ترکیبی را ناظر مسائل واقعی به عهده بگیرد و به حل مشکلات کمک کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1213571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =