عدم افزایش سن بازنشستگی زنان احتمالا به نتیجه نرسد

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: درخواست افزایش نیافتن سن بازنشستگی زنان مطرح شده است؛ اما به دلیل ورشکستگی صندوق‌های بازنشستگی بعید است به نتیجه برسد.

گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در مراسم تقدیر از پژوهشگران و استادان زن پراستناد دانشگاه تهران که ۱۲ دی ماه ۱۴۰۲ برگزار شد، اظهار کرد: هیچ مانعی برای فعالیت اجتماعی زنان وجود ندارد. مهم‌ترین اقدام برای ایجاد جایگاه مناسب برای زنان، تلاش‌های فرهنگی است. اگر شایسته سالاری حاکم باشد، زنان می‌توانند به جایگاه واقعی خود دست پیدا کنند.

بیشتر بخوانید:

تخصیص ۵۰۰۰ میلیارد تومان برای ایجاد مشاغل خانگی در دولت سیزدهم

وی افزود: دولت سیزدهم همه شوراهای کلان کشور را موظف به بهره‌گیری از مشاوران زن کرد تا زنان در تصمیم‌گیری‌های کلان کشور نقش داشته باشند. مدیران زن وزارت نیرو سه برابر شدند. گزارش‌ها هم نشان می‌دهد که حضور زنان، بهره‌وری سازمان‌ها را افزایش داده است. مدیریت تلفیقی که زنان در وزارت نیرو پیاده‌سازی کردند منجر شد به این که امسال خاموشی‌ها کاهش چشمگیری داشتند. بیمه زنان خانه‌دار و باردار یکی دیگر از اقدامات این دولت است.

خزعلی خاطرنشان کرد: امیدواریم با کارهایی که در حال انجام است شاهد رشد و پیشرفت زنان در جامعه باشیم. اقداماتی برای دهه شصتی‌ها انجام شده است. دعوت می‌کنم از زنان فعال که در جشنواره زنان تاثیرگذار شرکت کنند تا بتوانیم حمایت‌های مناسبی از این افراد داشته باشیم. شغل منعطف درخواست زنان است که در برنامه هفتم توسعه دیده شده است و امیدواریم سال آینده به ثمر برسد.

معاون زنان رئیس جمهور تصریح کرد: درخواست افزایش نیافتن سن بازنشستگی زنان مطرح شده است؛ اما به دلیل ورشکستگی صندوق‌های بازنشستگی بعید است به نتیجه برسد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1213761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =