آخرین جزئیات از انفجار تروریستی کرمان/ کاهش شمار مجروحان بستری در کرمان به ۱۰۴ نفر

رئیس اورژانس کرمان گفت: شمار بستری مجروحان حادثه تروریستی به ۱۰۴ نفر در بیمارستان‌های سطح شهر رسیده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، میثم مهدی‌پور معاون رسانه‌ای نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان گفت: پیکر ۱۲ شهید افغانستانی در میان شهدا حادثه تروریستی گلزارشهدای کرمان بوده است که برای زیارت رهسپار گلزار شهدای کرمان شده بودند.

بیشتر بخوانید

اخبار سفر رئیس جمهور به کرمان / عیادت از مجروحان حادثه تروریستی

وی با بیان اینکه مردم مسلمان افغانستان هم در سوریه و عراق و هم امروز در افغانستان، در صف مبارزه با داعش هستند، گفت: داعش طبق اسناد رسمی و متعدد، ساخته و پرداخته آمریکا و صهیونیست‌ها است و برای هدف قراردادن ملت‌های مسلمان مخالف این رژیم منحوس تربیت و رشد یافته است.

با توجه به اعلام اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استان کرمان ۱۲ تن از شهدای دیروز کرمان از اتباع افغانستانی که اسامی آنها به شرح ذیل است:

۱_ رضا نورزهی

۲_ محمد قاسم احمدی

۳_ مریم تاجیک

۴_ محمد متین احمدی

۵_ محمدتاجیک هند

۶_ نازنین فاطمه عزیزی

۷_ زهرا فیضی

۸_ نظیفه غفوری

۹_ نعمت الله آچکزهی

۱۰_ لطیفه آچکزهی

۱۱_ معصومه آچکزهی

۱۲_راز گل علیزهی

همچنین سید محمد صابری با اشاره به تعداد مصدومان بستری در بخش های ویژه و عادی بیمارستان‌های شهر کرمان، افزود: هم اینک مصدومان انفجارهای تروریستی کرمان در ۱۰ بیمارستان این شهر تحت درمان قرار دارند.

شمار کل مجروحان سرپایی و بستری حادثه ۲۸۴ نفر بوده است.

رییس اورژانس کرمان ادامه داد: از میان ۱۳۷ مصدوم بستری در بیمارستان های کرمان ۵۵ نفر زن، ۵۶ نفر مرد، ۲۶ نفر کودک زیر ۱۵ سال، ۱۷ نفر متصل به دستگاه و ۲۵ نفر زیر نظر در آی سی یو هستند.

تروریست های کوردل عصر روز گذشته (چهارشنبه) همزمان با مراسم چهارمین سالگرد سپهبد شهید سردار حاج قاسم سلیمانی، در جمع زائرانی که پیاده به سمت گلزار شهدا در حرکت بودند، انفجار تروریستی انجام دادند و زنان، مردان و حتی خردسالان را به خاک و خون کشیدند؛ چند دقیقه پس از انفجار نخست، انفجار دوم انجام شد، انفجاری که به گفته مسئولان حاوی ساچمه های فراوان بوده و همین نکته سبب افزایش شمار شهیدان شده است.

شمار اولیه شهدای این حادثه نیز ۸۴ نفر اعلام شده است.

رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از شهادت تعدادی از دانش آموزان در حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان خبر داد و اظهار داشت: در پی حادثه تروریستی روز چهارشنبه سیزدهم دی‌ماه به گلزار شهدای کرمان ۲۲ دانش آموز کرمانی به شهادت رسیدند.

وی بیان کرد: تعداد شهدای حادثه تروریستی ۱۳ دیماه گلزار شهدای کرمان ۸۵ نفر اعلام شده است که ۲۲ نفر از این شهدا دانش آموز هستند که از این تعداد ۱۱ نفر دختر و ۱۱ نفر پسر هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: از مجموع شهدای حادثه کرمان دو نفر از شهرستان نرماشیر، دو نفر از شهرستان زرند و ۱۸ نفر از شهرستان کرمان مدارس آموزش و پرورش نواحی یک و دو کرمان هستند.

وی خاطرنشان کرد: از ۲۲ نفر شهدای استان کرمان، یک دانش آموز با نیازهای ویژه، ۱۰ دانش آموز دوره ابتدایی، ۵ نفر هنرجوی هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و ۶ نفر نیز دانش آموز مدارس متوسطه دوره اول و دوم نظری هستند.

رضایی تصریح کرد: تعدادی از دانش آموزان و فرهنگیان استان نیز جز مجروحان این حادثه، در بیمارستان‌های کرمان بستری هستند و روند درمان آنها در حال پیگیری است.

وی گفت: گروهی از شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش و آموزش و پرورش استان از آغازین ساعت وقوع حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان با حضور در بیمارستان‌های کرمان پیگیر روند درمان دانش آموزان و فرهنگیان هستند و حضور در جمع خانواده شهدای دانش آموز این حادثه تروریستی در دستور کار این گروه قرار دارد.

اسامی ۲۲ شهید دانش‌آموز حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان

۱) شهیده نرگس کارگر پایه سوم دبستان حمزه ناحیه ۲ کرمان

۲) شهیده زینب یعقوبی پایه هشتم دبیرستان راه دانش ناحیه ۲ کرمان

۳) شهید امیرحسین دهدهی پایه هشتم دبیرستان شهید مهدوی ناحیه ۲ کرمان

۴) شهید یاسین تشت زر پایه دهم هنرستان باقرالعلوم زنگی آباد ناحیه ۲ کرمان

۵) شهیده المیرا حیدری نژاد فرسنگی پایه یازدهم هنرستان فرهنگیان ناحیه ۲ کرمان

۶) شهیده عارفه سلمانی پور پایه یازدهم هنرستان اندیشه نو ناحیه ۲ کرمان

۷) شهیده فاطمه نظری کدخدا همت آبادی پایه دوازدهم هنرستان اندیشه نو ناحیه ۲ کرمان

۸) شهیده زهرا هوشمند پناه پایه دوازدهم هنرستان اندیشه نو ناحیه ۲ کرمان

۹) شهیده زینب رحمت آبادی پایه ششم دبستان حضرت خدیجه سلام الله علیه ناحیه یک کرمان

۱۰) آیدا قاسمی پایه پنجم دبستان حکمت ناحیه یک کرمان

۱۱) محمد امین صفر زاده پایه نهم دبیرستان علی ابن ابی طالب ناحیه یک کرمان

۱۲) زهرا سلطانی نژاد پایه پنجم دبستان نظریان ناحیه یک کرمان

۱۳) محمد امین سلطانی نژاد پایه دوم دبستان ثارالله کرمان

۱۴) مهدی سلطانی نژاد پایه اول دبستان عباد ناحیه یک کرمان

۱۵) مریم سلطانی نژاد پایه سوم دبستان ثارالله ناحیه یک کرمان

۱۶) میلاد شاد کام پایه پنجم دبستان بهرامی ناحیه یک کرمان

۱۷) سبحان علیزاده پایه دوم شهدای فرهنگیان زرند

۱۸) محمدعلی مرادی پایه نهم دبیرستان فضل الله خان یزدان آباد زرند

۱۹) حسین محمدآبادی پایه ششم شهرستان نرماشیر

۲۰) حسن محمدآبادی پایه یازدهم هنرستان جواد الائمه شهرستان نرماشیر

۲۱) محمد طاها قدیری فرد پایه ششم دبستان ارجمند ناحیه یک

۲۲) فائزه نظری پایه نهم دبیرستان راه دانش ناحیه دو

سید مجید میراحمدی معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با اشاره به انتشار برخی آمارهای ضد و نقیض درباره آمار شهدا و مجروحین حادثه تروریستی کرمان گفت: تا این زمان جمع کل شهدای این حادثه به ۸۹ نفر رسیده که ۴۵ شهید از شهر کرمان، ۴۰ شهید از سایر شهرهای استان کرمان، ۱ شهید از مشهد و ۱ شهید هم از تهران است، دو نفر از شهدا هم در حال بررسی است که از کدام شهرها هستند.

میراحمدی اضافه کرد: در مجموع ۸۹ نفر شهید شده اند که ۱۲ نفر اتباع افغانستانی هستند که آنها نیز جزیی از آمار شهرهای گفته شده هستند. از این تعداد، ۳۰ تن از شهدا زیر ۱۸ سال و ۹ تن دیگر هم، کودک زیر ۱۰ سال هستند.

وی ادامه داد: از مجموع شهدا افراد زیر ۱۸ سال ۳۰ نفر و افراد زیر ۱۰ سال هم ۹ نفر هستند و در کل ۲۸ نفر از شهدا زیر ۱۸ سال هستند.

میراحمدی تاکید کرد: ۳۶ نفر از شهدا از بانوان و ۵۳ نفر هم از مردان هستند.

معاون امنیتی وزارت کشور گفت: تعداد انگشت شماری از افراد مجروح شده هم به دستگاه‌های پزشکی متصل هستند و در بخش مراقبت‌های ویژه هستند و احتمال دارد تعداد کمی نیز به شهدا اضافه شود.

معاون امنیتی وزارت کشور یادآور شد: بقایای اجساد دو نفر از تروریست‌ها که مربوط به قسمت کمر به پایین آنهاست به دست آمده و محرز و قطعی شده که هر دو عملیات انتحاری بوده است.

میراحمدی همچنین گفت: با توانمندی دستگاه‌های اطلاعاتی ما سرنخ‌های بسیار خوبی درخصوص جنایت تروریستی کرمان پیدا شده و بخشی از افرادی که در این ماجرا نقش داشتند دستگیر شده‌اند که اطلاعات کامل آن توسط دستگاه‌های اطلاعاتی به استحضار مردم خواهد رسید.

کاهش شمار مجروحان بستری در کرمان به ۱۰۴ نفر

رئیس اورژانس کرمان گفت: شمار بستری مجروحان حادثه تروریستی به ۱۰۴ نفر در بیمارستان‌های سطح شهر رسیده است.

از این تعداد ۳۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه و ۶۸ نفر در سایر بخش‌ها بستری هستند و تحت درمان قرار دارند.

به گزارش ایسکانیوز ساعت ۱۴:۵۰ دقیقه و در ‌۱۵:۱۷ دقیقه بعد از ظهر ۱۳ دی ماه سالروز شهادت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، دو انفجار تروریستی در محدوده گلزار شهدای کرمان اتفاق افتاد که حادثه اول در ورودی گلزار شهدای کرمان و حادثه دوم در ورودی تخت درگاه قلی‌بیگ اتفاق افتاد است که در این حادثه تعداد زیادی از هموطنان مصدوم و شهید شدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1214204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =