شهادت ۲ دانشجوی فعال فرهنگی در حادثه تروریستی کرمان

معاونت فرهنگی وزارت علوم و معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های کشور با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت حادثه تروریستی کرمان، شهادت دو دانشجوی فعال فرهنگی را تسلیت گفتند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، معاونت فرهنگی وزارت علوم و معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه های کشور، با صدور بیانیه ای ضمن محکومیت حادثه تروریستی کرمان، این ضایعه دردناک را به جامعه دانشگاهی کشور تسلیت گفتند.

بیشتر بخوانید:

انجمن اسلامی فارغ‌التحصیلان آمریکا و کانادا جنایت تروریستی کرمان را محکوم کرد

در بخش اول این بیانیه آمده است: بار دیگر، دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی از ایادی صهیونیسم و استکبار جهانی، از روی زبونی و پستی، در سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و در سالگرد پاسداشت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و همچنین در آستانه روز شهدای دانشجو و سالگرد شهادت شهید علم الهدی، دستشان را به خون عاشقان مکتب ایثار و مقاومت رنگین کردند و جمعی از هموطنان عزیزمان را مظلومانه به شهادت و جمعی را نیز مجروح کردند. حادثه ای که در سالروز شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی رخ داد بیانگر آن است که دشمنان این ملت از اقتدار و بالندگی و قدرت ایرانی واهمه دارند و همیشه بزدلانه دست به کشتن زنان و کودکان می زنند.

در این بیانیه تصریح شده است: اما دشمنان غافلند؛ غافل از این که تا نوای یاحسین و صدای اذان از گلدسته های مساجد ما می آید ما همچنان ایستاده ایم و می جنگیم و تا شهیدی از ما وجود دارد مبارزه در راه حق و علیه باطل همچنان ادامه خواهد داشت. امروز نسل جدید ما هم سخن آن بزرگ عزیز را با تمام وجود لمس کرد در دورانی که کودک کش ها بدون هیچ واهمه ای به جنایاتشان مشغولند؛ «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» هنوز پا برجاست و مبارزه هنوز ادامه دارد.

در این بیانیه خاطرنشان شده است: این اتفاق نه تنها ما را از راه سلیمانی ها باز نخواهد داشت بلکه با تمام توان و داشته هایمان بار دیگر وارد میدان خواهیم شد و هر کدام، یک به یک مرد این میدان خواهیم بود. امروز خون ریخته شده عزیزان ما از آن دختر کاپشن صورتی با گوشواره های قلبی تا دانشجویان و مادرانی که در جمع شهدا حضور دارند ثابت کرد که ما راست قامتان جاودانه تاریخ خواهیم ماند و باذن الله پاسخی سخت به آنچه که رخ داده خواهیم داد.

در این بیانیه عنوان شده است: از طرف جامعه فرهنگی و معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه های کشور، ضمن محکومیت این حادثه تروریستی و عرض تسلیت به ساحت حضرت ولی عصر(عج) و مقام معظم رهبری (مدظله)، دانشگاهیان و خانواده های معظم شهدای گرانقدر، به ارواح طیبه این شهدای عزیز به ویژه شهدای دانشجو، شهیده فائزه رحیمی، (دانشجوی رشته کارشناسی مشاوره پردیس نسیبه دانشگاه فرهنگیان) و شهیده مکرمه حسینی، (امدادگر و دانشجوی کارشناسی حقوق دانشگاه پیام نور مرکز کرمان)، که هر دو شهیده بزرگوار از فعالان فرهنگی دانشجویی، عضو کانون های فرهنگی هنری و عضو بسیج دانشجویی بودند، درود می فرستیم.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: به بدخواهان نظام اسلامی اعلام می کنیم که به کوری چشم شما، دانشگاهیان ایران اسلامی با تعظیم و تکریم شهدا و برگزاری راهیان مقاومت و همچنین تربیت سربازان مکتب سلیمانی در دانشگاه ها و نیز تقدیم خون های پاکشان هر روز مستحکم تر در راه آرمانهای انقلاب اسلامی حرکت کرده و این گونه حوادث موجبات انسجام بیشتر امت اسلامی را فراهم نموده و چهره واقعی استکبار جهانی و ایادی داخلی و خارجی آنها را نمایان تر می کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1214323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =