اجرای طرح پویش ملی غربالگری فشارخون و دیابت در واحد سمنان

در راستای اجرای پویش ملی"غربالگری دیابت و فشار خون بالا" با حضور کارکنان مرکز بهداشت شهرستان سمنان در دانشگاه آزاد اسلامی سمنان سنجش دیابت و فشار خون کارکنان ودانشجویان این دانشگاه صورت گرفت.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، به همت معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان و مرکز بهداشت شهرستان سمنان، طرح پویش ملی سلامت با تاکید بر کنترل بیماری‌های غیر واگیر و اجرای طرح رایگان غربالگری فشارخون و دیابت کارکنان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان برگزار شد.

عباسعلی‌طاهریان، معاون‌علوم پزشکی دانشگاه آزاداسلامی واحد سمنان اظهارکرد: بیماری‌های دیابت و پرفشاری خون به عنوان بیماری‌های خاموش در جامعه گسترش یافته و عاملی برای گسترش بسیاری از بیماری‌های خطرناک و تهدید کننده سلامت مردم شده است که با شناسایی و پیگیری به موقع مبتلایان به این دو بیماری، می توان روند پیشرفت آن را کند کرد.

وی افزود: با اجرای این طرح و شناسایی مبتلایان می توان زندگی هزاران نفر از خانواده‌ها را نجات داد و در هزینه‌های مربوط به سلامت صرفه جویی کرد.

طاهریان در ادامه بیان کرد: در این طرح که با همکاری مرکز بهداشت شهرستان سمنان انجام شد پس از ثبت مشخصات افراد شرکت کننده، افراد مستعد به این قبیل بیماریهای غیرواگیر شناسایی و به منظور انجام مراحل مشاوره و درمان زود هنگام به نزدیکترین مرکز بهداشتی محل سکونت خود معرفی شدند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1214387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =