قیمت گوشت قرمز سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ / کاهش تقاضای انواع گوشت

دبیر انجمن صنعت بسته‌بندی گوشت و مواد پروتئینی کشور گفت: متاسفانه با این افزایش قیمت‌ها، مصرف گوشت قرمز از اولویت مردم خارج شده و تقاضا برای انواع گوشت قرمز کاهش چشمگیر پیدا کرده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، هر کیلوگرم ران، راسته و سردست گوشت گوسفندی به طور متوسط ۶۰۰ هزار تومان و ران و سردست گوساله هر کیلو به طور متوسط ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد که نسبت به میانگین درآمد جامعه قیمت بالایی به شمار می‌آید.

بیشتر بخوانید:

کاهش واردات گوشت قرمز/ قیمت‌ها افزایش می‌یابد؟

مسعود رسولی، دبیر انجمن صنعت بسته‌بندی گوشت و مواد پروتئینی کشور دلیل این افزایش قیمت را کمبود گوشت قرمز در کشور دانست و گفت: با کاهش جمعیت دام در سال گذشته دولت برای تنظیم بازار گوشت گوسفندی مبادرت به واردات کرد تا بتواند کمبود تولید را جبران کند اما اخیرا کاهش حجم واردات قیمت گوشت گوسفند را بالا برده است.

وی افزود: تا مرداد ماه سال جاری شرکت پشتیبانی امور دام کشور لاشه دام سنگین را کیلویی ۲۳۰ هزار تومان می‌خرید و با قیمت ۱۸۵ هزار تومان به عرضه‌کننده می‌داد از مرداد ماه و پس از آن با افزایش قیمت دام توان شرکت پشتیبانی هم برای خرید آن پایین آمد و نتوانست محصول تولید داخلی را در اختیار عرضه‌کننده قرار دهد و برای پاسخگویی به تقاضا به واردات متوسل شد.

رسولی ادامه داد: قیمت مصوب گوشت ران، دست و راسته گوساله ۲۹۹ هزار تومان در هر کیلو و قیمت مصوب ران و سردست گوشت گوسفندی ۳۹۰ هزار تومان است اما دولت در تامین مقدار کافی گوشت قرمز با این قیمت مصوب به میزان کافی موفق نبوده و در نتیجه شمار زیادی نیاز خود را از مغازه‌های قصابی تامین می‌کنند که این واحدهای صنفی نیز قیمت را براساس عرضه و تقاضا تعیین می‌کنند.

دبیر انجمن صنعت بسته‌بندی گوشت و مواد پروتئینی کشور تصریح کرد: متاسفانه با این افزایش قیمت‌ها مصرف گوشت قرمز از اولویت مردم خارج شده و تقاضا برای انواع گوشت قرمز کاهش چشمگیر پیدا کرده است تا جایی که مشاهدات ما در واحدهای بسته‌بندی نشان می‌دهد کارکنان سهمیه‌ گوشتی را که از شرکت می‌گیرند می‌فروشند تا اقلام مورد نیاز دیگر را تهیه کنند.

او شایعات مربوط به ناسازگار بودن گوشت گوسفندی وارداتی با ذائقه ایرانی‌ها را تکذیب کرد و گفت: این را صنف قصابان می‌گویند چون بیشتر عرضه آنها از دام تولید داخل است وگرنه تفاوتی در کیفیت انواع گوشت گرم تولید داخل و وارداتی وجود ندارد.

منبع: ایلنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1214885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =