فرایند جذب نخبگان کاهش یافت

رئیس هیئت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی از کاهش روند رسیدگی به پرونده‌ جذب نخبگان از چهار ماه به دوماه خبرداد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد علی کی نژاد با اشاره به تسهیل جذب نخبگان به عنوان عضو هیأت علمی گفت: از سال گذشته ۱۶۰ پرونده جذب نخبگان وجود داشت که مشکل آنها با همکاری وزارتین علوم تحقیقات و فناوری، بهداشت درمان و آموزش پزشکی، سازمان امور استخدامی کشور و سازمان برنامه بودجه، حل شد.

بیشتر بخوانید:

۱۸ هزار دستیار آموزشی جدید جذب می‌شوند

وی ادامه داد: همچنین مقررشد که فرایند رسیدگی به جذب نخبگان از لحظه ثبت نام تا اعلام نتیجه بیشتر از دوماه طول نکشد، قبلاً این فرایند حدود ۴ ماه زمان می‌برد.

رئیس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به ضرورت ایجاد هیئت عالی جذب نخبگان افزود: تعداد پرونده‌های جذب نخبگان زیاد نیست اما باتوجه به این موضوع که باید سرعت رسیدگی به پرونده جذب نخبگان افزایش یابد بنابراین ایجاد هیأت مذکور ضرورت داشت این هیأت با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در بنیاد ملی نخبگان ایجاد شد و هر یک یا دو ماه گزارش خود را به هیأت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه می‌کند.

وی ادامه داد: همچنین تمام جذب اعضای هیأت علمی و جذب نخبگان براساس آمایش آموزش عالی صورت می‌گیرد، با توجه به زحماتی که در راستای جذب اعضای هیأت علمی صورت می‌گیرد، بنابراین نباید طوری باشد که فرد در دانشگاهی جذب شود که دانشجو ندارد، بنابراین ما مصر هستیم که جذب اساتید براساس آمایش آموزش عالی باشد.

وی ادامه داد: اول امسال هم فراخوان جذب برای نخبگان اعلام شد تا افراد جدید شرکت کنند، حدود ۴۲ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد حدود ۳۱ الی ۳۲ نفر از این نخبگان واجد شرایط بودند، بررسی پرونده و صلاحیت عمومی پرونده آنها انجام شده است و براساس پیش بینی‌های انجام شده حداکثر تا آخر دی ماه ردیف و اعتبار آنها نیز تأمین می‌شود.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1215016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =