تحویل بیش از ۱۵ هزار تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: از ابتدای این دولت حدود ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کل کشور افتتاح شده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی امشب ۲۰ دی ماه ۱۴۰۲ در برنامه صف اول شبکه خبر ضمن اشاره به حادثه تروریستی کرمان گفت: هم اکنون ۴۷ نفر از حادثه دیدگان این حادثه تروریستی در بیمارستان‌های کرمان بستری هستند که از این ۴۷ نفر ۲۰ نفر در مراقبت‌های ویژه به سر می‌برند و ۱۰ نفر از آنها بسیار بدحال هستند.

بیشتر بخوانید:

ضرب‌الاجل قالیباف به وزارت بهداشت و سازمان برنامه برای حل مشکل دارو / چرا مصوبه مجلس در مورد واردات خودرو انجام نمی شود؟

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود: این حادثه یک آزمونی برای کارکنان حوزه سلامت بود چرا که بعد از حادثه، کارکنان حوزه اورژانس خیلی سریع انتقال حادثه دیدگان را انجام دادند و مصدومین را به بیمارستان های کرمان رساندند.

وی ادامه داد: در فاصله بین ساعت ۴ که این حادثه رخ داد تا ساعت ۸ صبح روز بعد حدود ۱۱۰ عمل جراحی توسط کادر درمان کرمان انجام گرفت.

عین اللهی در مورد بحث کمبود خون در روز بعد حادثه افزود: از آنجایی که ما گروه خونی افراد را نمی‌دانستیم تنها گروه خونی که می‌توانستیم به این افراد تزریق کنیم o منفی بود و برهمین اساس مصرف خون o منفی زیاد شد و این خون دچار کمبود شد.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در مورد غربالگری پویش ملی سلامت گفت: ۳۹ میلیون و ۲۵۴ هزار و ۸۱۱ نفر تاکنون مورد پویش ملی غربالگری دیابت و فشار خون قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: به طور کلی امروز وضعیتی که در شهرها با آن مواجه هستیم بیماری‌های غیر واگیر است و نیاز بود که غربالگری انجام گیرد تا بتوانیم به مقابله با آنها بپردازیم.

عین اللهی افزود: از این ۳۹ میلیون نفر، حدود ۸۰۰ هزار نفر قطعاً دچار فشار خون بالا هستند و حدود ۴۰۰ هزار نفر هم به طور قطع دیابت دارند و این افراد نمی‌دانستند که دچار این بیماری‌ها هستند و ممکن است زمانی از این بیماری اطلاع یابند که دچار عارضه های جدی از جمله سکته و غیره بشوند.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: ما در زندگی شهرنشینی به دلیل عدم تحرک و تغذیه ناسالم، به سمتی می‌رویم که بیماری‌های غیر واگیر در حال شیوع هستند و ما دنبال آن هستیم تا با این اطلاع رسانی به مردم بتوانیم جلوی این بیماری‌ها را بگیریم.

وی ادامه داد: ما طرحی را در دولت مردمی تحت عنوان سلامت خانواده شروع کردیم که در این طرح هر کس با کد ملی برایش مراقب سلامت گذاشته می‌شود که این مراقب سلامت برای فرد پرونده سلامت ایجاد می‌کند که اگر فرد دچار بیماری بود یا بیماری پیدا کرد به پزشک خانواده تحت قرارداد معرفی می‌کند.

عین اللهی گفت: ما پرونده الکترونیک را کامل ایجاد کردیم و از این به بعد افرادی که بیمار می‌شوند در پرونده‌های سلامت افراد ثبت می‌شوند و پزشکی که در پرونده وارد می‌شود بر اساس کد ملی تمامی سوابق بیمار را می‌تواند ببیند .

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در بخش دیگری از گفتگو افزود: میزان اعتباری که در این دولت برای حوزه بهداشت در نظر گرفته شده، ۴۶ همت است.

وی تصریح کرد: ما حدود ۲۰۰۰ خانه بهداشت را تا امروز افتتاح کردیم و این خانه‌های بهداشت عمدتاً در مورد مناطق محروم کشور بوده و انشالله تا پایان دولت حدود ۲۴۰۰ خانه بهداشت دیگر را افتتاح خواهیم کرد.

عین اللهی در مورد جوانی جمعیت گفت: متاسفانه در این زمینه در برخی از سال‌ها کوتاهی شده است و ما رشد جمعیت بالای ۴ را در گذشته داشتیم اما امروز رشد جمعیت ما بحرانیست که در این دولت این موضوع مورد توجه جدی قرار گرفته است.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود: ما در حوزه سلامت حدود ۴۳۰۰ بهورز و حدود ۶۵۰۰ نیروی بهداشتی را به کار گرفتیم و امروز این عزیزان در حال خدمت هستند.

وی گفت: با توجه به اینکه بسیاری از مناطق کشور ما صعب العبور هستند حدود ۵۰۰ ماشین شاسی بلند و ۵۴۰۰ موتور سیکلت به روز را در کلیه مناطق روستایی کشورمان قرار دادیم تا بهورزان بتوانند به راحتی به بیماران دسترسی داشته باشند.

عین اللهی ضمن اشاره به وجود ۴۵۰۰ نابارور در کشور گفت: ما از شهریور ۱۴۰۰ تا آذر ۱۴۰۲ حدود ۶۷ مرکز سطح ۲ درمان ناباروری در کشور افتتاح شده است که می‌توانند موجبات رفاه افراد را فراهم کند.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود: از ابتدای این دولت حدود ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کل کشور افتتاح شده است و رکوردی که در تهران اتفاق افتاد این بود که در میلاد امام زمان عجل الله بیمارستان حضرت مهدی با هزار تخت توسط رئیس جمهور افتتاح شد.

وی گفت: ما حدود ۲۲ هزار نفر نیروی انسانی پرستاری را در سال ۱۴۰۰ در مرحله اول به استخدام درآوردیم و اخیرا هم اواخر آبان، طبق آزمونی که برگزار شد حدود ۲۵۰۰۰ نیروی جدید را استخدام کردیم که حدود ۱۴۰۰۰ نفر از این‌ها نیروهای پرستاری و اتاق عمل می‌باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1215158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =