قدردانی جنبش حماس از شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس، از شکایتی که آفریقای جنوبی امروز در دادگاه لاهه از رژیم صهیونیستی مطرح کرد، قدردانی کرد؛ این شکایت درباره نسل‌کشی مردم فلسطین از سوی صهیونیستها مطرح شد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، عزت الرشق عضو دفتر سیاسی جنبش حماس، از شکایتی که آفریقای جنوبی امروز در دادگاه لاهه از رژیم صهیونیستی مطرح کرد، قدردانی کرد؛ این شکایت درباره نسل‌کشی مردم فلسطین از سوی صهیونیستها مطرح شد.

بیشتر بخوانید:

حمایت ایران از اقدام شجاعانه آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی

خبرگزاری شهاب به نقل از الرشق گزارش داد، ادله و برهانهایی که آفریقای جنوبی ارائه کرده، به همه جهان ثابت کرده که رژیم صهیونیستی دست به کشتار جمعی و پاکسازی نژادی مردم فلسطین در نوار غزه زده است.

«دیوان بین‌المللی دادگستری» امروز پنجشنبه اولین جلسه استماع برای رسیدگی به شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل بابت نسل‌کشی در غزه را برگزار کرد. این جلسه از ساعت ۰۹:۰۰ صبح امروز به وقت گرینویچ (۱۲:۳۰ به وقت تهران) آغاز شد.

نماینده آفریقای جنوبی در این دادگاه تأکید کرد که رژیم صهیونیستی، سیاست‌های آپارتاید را در قبال فلسطینیان نوار غزه اجرا می‌کند.

الرشق همچنین گفت که آفریقای جنوبی بار دیگر اصالت مواضع اصولی خود را در حمایت از ملت و مسئله فلسطین نشان داد و ثابت کرد که مخالف جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه ملت ما و حقوق مشروع آن است.

وی این شکایت را دلیل موجه و معتبری برای لزوم توقف حملات صهیونیستها علیه ملت بی‌دفاع نوار غزه و محاکمه سران تل‌آویو به خاطر کشتارهای جمعی عنوان کرد.

نماینده آفریقای جنوبی هم امروز تصریح کرد: «اسرائیل از سال ۱۹۴۸ به طور سیستماتیک، مردم فلسطین را آواره و پراکنده کرده و از روی عمد حق بین‌المللی آن‌ها برای تعیین سرنوشتشان را سلب کرده است...ما به طور خاص نگران قوانین و سیاست‌های تبعیض‌آمیز اسرائیل هستیم که به دنبال آپارتاید کردن مردم فلسطین است».

آفریقای جنوبی چند هفته پیش با تنظیم دادخواستی نزد این دادگاه مستقر در لاهه خواستار رسیدگی به اتهام اسرائیل در خصوص ارتکاب نسل‌کشی در جنگ غزه شد.

در این شکایت‌نامه که در ۸۴ صفحه تنظیم شده آفریقای جنوبی تصریح کرده که اسرائیل مفاد «کنوانسیون پیشگیری و مجازات جنایت نسل‌کشی» را نقض کرده است.

اسرائیل و آفریقای جنوبی هر دو جزو امضاکنندگان این کنوانسیون هستند که صلاحیت دیوان بین‌المللی دادگستری را به عنوان بالاترین مرجع حقوقی سازمان ملل برای رسیدگی به اختلافات مجاز می‌داند.

نماینده آفریقای جنوبی تأکید کرد که نسل‌کشی «هرگز از قبل اعلام نمی‌شود». او گفت اکنون «شواهدی به مدت ۱۳ هفته در اختیار دیوان بین‌المللی دادگستری» است که نشان می‌دهد رژیم اسرائیل مرتکب نسل‌کشی شده است.

وی با تأکید بر این‌که اوضاع غزه نیازمند مداخله دادگاه بین‌المللی است، از دیوان بین‌المللی دادگستری درخواست کرد تا همچون پرونده روهینگیا، گام‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی بردارد.

منبع: فارس

پایان پیام/

کد خبر: 1215234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =