طوفان الاقصی| حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان / تعداد شهدای خبرنگار در نوار غزه به ۱۱۷ نفر رسید

منابع لبنانی از حملات متجاوزانه رژیم صهیونیستی به مناطقی در جنوب لبنان خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، در نوودوهفتمین روز عملیات«طوفان الاقصی» آمریکا و انگلیس در حمایت از رژیم صهیونیستی بامداد امروز به اهدافی در خاک یمن تجاوز کردند.

بیشتر بخوانید

عبدالسلام: حملات علیه کشتی‌های اسرائیلی را ادامه می‌دهیم / هدف از حملات آمریکا و انگلیس حمایت از رژیم صهیونیستی

فرمانده نیروی هوایی آمریکا در منطقه ادعا کرد: ۶۰ هدف در ۱۶ مراکز وابسته به ارتش یمن را هدف حمله هوایی قرار داده است و در این در این حمله بیش از ۱۰۰موشک هدفمند به کار گرفته است.

ارتش یمن در واکنش اولیه به حملات هوایی آمریکا و انگلیس و چند کشور به اهدافی در یمن، موشک‌هایی به سمت ناوها و کشتی‌های متجاوزان در دریای سرخ شلیک کرد.

«محمد عبدالسلام»، رئیس هیئت مذاکره کننده و سخنگوی انصارالله یمن در واکنش به این تجاوز گفت: تجاوز به یمن مطلقا و به هیچ وجه توجیه پذیر نیست زیرا هیچ تهدیدی برای کشتیرانی بین المللی در دریای سرخ و دریای عرب وجود نداشته است و حملات ما متوجه کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی است که به سمت بنادر فلسطین اشغالی حرکت می کنند و این حملات ادامه خواهد داشت.

مخاطبان گرامی مهم‌ترین تحولات نودوهشتمین روز از عملیات طوفان الاقصی را در ادامه دنبال کنند:

رژیم صهیونیستی امروز جمعه حملاتی را به شهرک‌های میس الجبل و حولا در جنوب لبنان انجام داد.

به نقل از الجزیره، توپخانه رژیم صهیونیستی شهرک الحمامس در جنوب شهر الخیام در جنوب لبنان را نیز هدف قرار داد.

از زمان آغاز جنگ غزه مرزهای لبنان و اراضی اشغالی شاهد تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی بوده است.

افزایش شهدای خبرنگار

مرکز اطلاع رسانی فلسطین، دفتر رسانه‌ای دولت غزه در این بیانیه‌ افزود: ارتش رژیم صهیونیستی از روی عمد خبرنگاران فلسطینی را از ابتدای جنگ علیه غزه هدف قرار داده و هدف آنها از این اقدام، جلوگیری از انتشار جنایات آنان در غزه است.

تعداد شهدای خبرنگار فلسطینی که از ۷ اکتبر و در جریان تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه به شهادت رسیده‌اند بیش از مجموع خبرنگاران شهید در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ در سراسر جهان است.

بر اساس آمارهای منتشر شده در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ در سراسر جهان، در مجموع ۱۰۹ خبرنگار کُشته شده‌اند که این تعداد برای غزه در حدود ۱۰۰ روز گذشته به ۱۱۷ نفر افزایش پیدا کرده است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه (هفتم اکتبر ۲۰۲۳) عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر(اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه نوار غزه را از سرگرفت.

۰۹:۴۸- حزب الله لبنان تجاوز آمریکا و انگلیس به یمن را به شدت محکوم کرد

حزب الله لبنان با تمجید از حمایت همه جانبه مردم یمن از آرمان فلسطین، حملات و تجاوزات بامداد امروز آمریکا و انگلیس به این کشور را به شدت محکوم و تاکید کرد این حملات بار دیگر نشان داد آمریکا و انگلیس شریک در جنایات صهیونیستها هستند.

۰۹:۴۲- واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به تجاوز آمریکا و انگلیس به خاک یمن

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه تجاوز نظامی بامداد امروز آمریکا و انگلیس به چند شهر یمن را به شدت محکوم کرد و آن را اقدامی خودسرانه، نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی یمن و نقض قوانین و مقررات و حقوق بین‌الملل دانست.

۰۹:۳۶- عبدالسلام: به حمله علیه کشتی‌های اسرائیلی ادامه می‌دهیم

رئیس هیئت مذاکره کننده صنعا هدف از حملات بامداد امروز به یمن را حمایت آمریکا و انگلیس از رژیم صهیونیستی و بازداشتن مردم یمن از حمایت همه جانبه آنها از آرمان فلسطین دانست و تاکید کرد این حملات فقط به قدرت و اقتدار یمنی‌ها منجر خواهد شد.

۰۶:۴۴- شهادت ۵ نفر در بمباران مرکز غزه

جنگنده‌های رژیم اسرائیل خانه‌ای را در دیرالبلح واقع در مرکز غزه بمباران کردند که در اثر آن پنج نفر شهید شدند.

۰۵:۴۶- درگیری‌های شدید در کرانه باختری/ انهدام دومین خودروی متجاوزان


یورش نظامیان صهیونیست به اردوگاه نور شمس واقع در شرق شهر طولکرم در کرانه باختری از ابتدای بامداد امروز جمعه شروع شده و تا این لحظه ادامه دارد و مبارزان فلسطینی موفق شده‌اند دومین خودروی نظامی ارتش صهیونیستی را در این منطقه منهدم کند.

۰۴:۲۶- جهاد اسلامی حمله به یمن را محکوم کرد

جنبش جهاد اسلامی فلسطین اقدام آمریکا و انگلیس در حمله به اهدافی در یمن را شدیدا محکوم کرد.(+لینک)

۰۳:۴۳- ارتش یمن ناوهای آمریکا و انگلیس را هدف قرار داد

ارتش یمن در واکنش به حملات هوایی آمریکا و انگلیس و چند کشور به اهدافی در یمن، موشک‌هایی به سمت ناوها و کشتی‌های متجاوزان در دریای سرخ شلیک کرد.(+لینک)

۰۳:۰۶- حمله هوایی آمریکا و انگلیس به اهدافی در یمن

منابع یمنی از حمله هوایی مشترک آمریکا و انگلیس به مناطقی در صنعاء، الحدیده و صعده خبر دادند.(+لینک)

۰۱:۴۸- بولدوزر ارتش صیهیونیستی منفجر شد

مبارزان فلسطینی در اردوگاه نورشمس در طولکرم توانستند با بمب کنارجاده‌ای و مواد منفجره یک دستگاه بولدوزر ارتش متجاوز اسرائیل را هدف قرار داده و منهدم کنند.

۰۱:۰۵ کشته شدن ۱۵ صهیونیست در شمال فلسطین اشغالی

رسانه های رژیم اسرائیل با وجود عدم اعلام تلفات این رژیم در درگیری با حزب الله احتمال میدهند ۱۵ نفر در این درگیری‌ها در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی کشته شده‌اند.

۱۲:۵۹- حملات توپخانه‌ای رژیم اسرائیل به جنوب لبنان

ارتش رژیم اسرائیل بامداد امروز جمعه اطراف شهر عیترون واقع در جنوب لبنان را هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار داد.

این خبر در حال بروز رسانی است...

کد خبر: 1215261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =