افزایش بیش از ۱۲ درصدی تردد مسافر از پایانه های مرزی آذربایجان غربی در فروردین

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی از افزایش ۱۲.۳۶ درصدی تردد مسافر از پایانه های مرزی استان در طی فروردین ماه سال‌جاری خبر داد.

ایرج دست نشان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی از افزایش ۱۲.۳۶ درصدی تردد مسافر از پایانه های مرزی استان در طی فروردین ماه سال‌جاری خبر داد.
وی در ادامه افزود: در فروردین ماه سال جاری در مجموع بیش از ۳۷۶ هزار مسافر ایرانی و خارجی از پایانه های مرزی استان تردد کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل خود که ۳۳۴ هزار و ۶۶۱ مسافر بود، رشد را نشان می دهد.
او با اشاره به تاثیر مثبت ۲۴ ساعته شدن مرز ها در افزایش تردد ها و جابجایی مسافر تصریح کرد: مجموع مسافر ایرانی و خارجی ورودی به کشور از پایانه های مرزی استان در فروردین ماهه سال جاری ۱۹۹ هزار و ۸۰۱ مسافر و تعداد خروجی نیز ۱۶۶ هزار و ۴۸۱ مسافر است.
دست نشان همچنین گفت: در این مدت بیشترین تردد مسافر از پایانه های مرزی استان نیز در پایانه مرزی بازرگان با بیش از ۱۲۲ هزار تردد مسافر بوده که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل خود رشد ۴‌.۵۰ درصدی دارد.
وی در ادامه در رابطه با پایه مرزی رازی اظهار داشت: پایانه مرزی رازی با بیش از ۱۱۴ هزار تردد مسافر ایرانی و خارجی در این مدت در جایگاه دوم بیشترین تردد پایانه های مرزی ۵ گانه استان را دارد.
او در پایان در خصوص تاثیر توسعه پایانه های مرزی بر پیشرفت استان نیز یاد آور شد: در صورت برخورداری پایانه‌های مرزی از توسعه و رونق مناسب می‌توانند منافع اقتصادی و اجتماعی قابل توجهی را برای کشور و استان به ارمغان آورند که این اداره‌کل در سالجاری اهتمام ویژه‌ای بر توسعه زیرساخت‌های پایانه‌های مرزی دارد.


انتهای خبر/

کد خبر: 1230023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =