تبیین مشارکت حداکثری انتخابات در مراسم اعتکاف دانشجویی

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها گفت: امسال باتوجه‌به دلیل نزدیک‌شدن به ایام انتخابات و تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص تشویق مردم برای مشارکت در انتخابات و تبیین ضرورت حضور مردم پای صندوق رأی، برنامه ما نیز در همین راستا قرار دارد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، سعید کرمی مدیرکل فرهنگی و اجتماعی نهاد رهبری با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف دانشجویی اظهار کرد: باتوجه‌به تقارن مراسم اعتکاف با تعطیلات بین دو ترم دانشگاه‌ها، معمولاً دانشجویان در شهرهای خود و مساجد محلی معتکف می‌شوند؛ بنابراین پیش‌بینی می‌شود امسال استقبال پایین‌تر از میزان معمول در پیش از شیوع بیماری کرونا باشد.

بیشتر بخوانید:

جزئیات برگزاری مراسم اعتکاف دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران

وی با بیان اینکه با این حال ظرفیت برای برگزاری مراسم اعتکاف فراهم است، تصریح کرد: ۱۴۰ مسجد با ظرفیت ۵۰ هزار نفر مهیای برگزاری و پذیرایی از معتکفین است، باتوجه‌به بررسی و پیش‌بینی تعداد افراد شرکت‌کننده در مراسم اعتکاف، امسال افزایش ظرفیت به‌صورت ویژه نسبت به سال گذشته نداشتیم؛ اما ممکن است برای سال‌های آتی این ظرفیت افزایش یابد.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به اینکه به دنبال تبیین مشارکت حداکثری در انتخابات مجلس شورای اسلامی هستیم، بیان کرد: بر اساس توصیه بزرگان و سیره اهل‌بیت مراسم اعتکاف فرصتی برای خلوت و تأمل و مناجات است و به‌ضرورت مباحث معرفتی، دینی، علمی در اعتکاف مطرح می‌شود. امسال باتوجه‌به دلیل نزدیک‌شدن به ایام انتخابات و تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص تشویق مردم برای مشارکت در انتخابات و تبیین ضرورت حضور مردم پای صندوق رأی، برنامه ما نیز در همین راستا قرار دارد و به دنبال تبیین مباحث علمی، فکری و اهمیت مشارکت حداکثری در انتخابات هستیم.

وی افزود: باتوجه‌به اینکه فضای مباحث سیاسی میان نامزدهای انتخاباتی پر چالش و جدل است، به دوستان توصیه کردیم که به همین میزان از فعالیت بسنده کنند و بحث‌های رقابتی در خصوص انتخابات را به ایام قانونی خود موکول کنند.

کرمی با بیان اینکه امیدوارم مانند سال‌های گذشته با شاهد اعتکاف پرشوری باشیم، عنوان کرد: بسیار خرسندیم که مراسم اعتکاف به‌عنوان یکی از رویش‌های انقلاب اسلامی در فضای دانشگاهی و در ایام به ثمر نشستن این انقلاب مردمی برگزار می‌شود، پیش از انقلاب در دانشگاه نمازخواندن و اقامه فرایض دینی محدودیت داشت. خوشبختانه امروز شاهد برگزاری نماز جماعت و برگزاری هیئت دانشجویی با استقبال مردم هستیم که صحنه‌های غرورانگیزی را رقم می‌زند، امیدواریم شاهد ادامه این نشاط معنوی و قدران این معنویت و شور نشاط انقلابی باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1215347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =