محمود عباس، ملک سلمان را رئیس فلسطین می‌داند!

سفیر عربستان سعودی در فلسطین پس از دیدار با محمود عباس گفت که او ملک سلمان را به جای خود رئیس فلسطین می‌داند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «نایف بن بندر السدیری» سفیر عربستان سعودی در اردن و فلسطین در یک گفت‌وگوی تلویزیونی از دیدار با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین سخن گفت و تلاش کرد تا شرایط فلسطین را عادی جلوه دهد.

بیشتر بخوانید:

عربستان سعودی عضو بریکس شد

به نوشته وبگاه الخلیج آنلاین، او که در شبکه «ام بی سی» حضور یافته بود، گفت: «در دیدارم از رام‌الله و دیدار با محمود عباس، او به من گفت که رئیس فعلی کشور فلسطین خادم الحرمین ملک سلمان بن عبدالعزیز است، به خاطر نقشی که در حمایت از فلسطین دارد.»!

سفیر غیر مقیم سعودی در فلسطین ضمن تلاش برای با عادی جلوه دادن اوضاع فلسطین، افزود: «در آن‌جا حکومتی وجود دارد که به محض شناسایی از سوی سازمان ملل آماده است تا کار خود را شروع کند، مردمی که زندگی را دوست دارند، اینطور نیست که روزانه تحت اشغال و بمباران باشند، بخش از مردم فلسطین هستند که زندگی را دوست دارند».

السدیری همچنین مدعی شد که با استقبال گرمی در رام‌الله مواجه شده و فلسطینی‌ها به شدت به او و عربستان سعودی ابراز محبت کرده‌اند. او اولین سفیر عربستان سعودی در فلسطین است و در ۲۶ سپتامبر سال گذشته استوارنامه خود را تحویل محمود عباس داد.

ادعای سفیر ریاض در رام‌الله در خصوص محبوبیت بالای عربستان سعودی در فلسطین در شرایطی است که در ۱۰۰ روز گذشته که از جنگ در غزه می‌گذرد، حاکمان ریاض اجازه برگزاری حتی یک راهپیمایی و تظاهرات در حمایت از مردم غزه را نداده‌اند. حتی زمانی که بازیکنان تیم الاهلی مصر و تماشاگران در ۱۶ دسامبر ۲۰۲۳ در ورزشگاه «ملک عبدالله» واقع در جده عربستان، پس از پیروزی پرچم فلسطین را بالا برده و برای حمایت از مردم غزه شعار دادند، مقامات سعودی فورا مانع این کار شدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1215478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =