تجمع معلولان مقابل سازمان برنامه و بودجه / مطالبه برای اجرای قانونی که ۶ سال پیش تصویب شد

جمعی از افراد دارای معلولیت در اعتراض به اجرا نشدن ماده ۲۷ قانون حمایت از معلولان مقابل سازمان برنامه و بودجه تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، صبح امروز جمعی از افراد دارای معلولیت مقابل سازمان برنامه و بودجه تجمع کردند. تجمع کنندگان پلاکاردهایی به همراه داشتند روی آن نوشته شده «اجرای قانون معلولان حق مسلم ماست». پیش از این نیز جامعه معلولان تجمعات متعددی را در راستای پیگیری دلایل اجرا نشدن بخش‌هایی از قانون حمایت از معلولان برگزار کرده‌اند.

بیشتر بخوانید

نقض حقوق معلولان توسط رانندگان و راکبان موتورسیکلت / قوانین بازدارنده نیستند

محمدعلی جعفربگلو فعال حوزه معلولان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز درخصوص دلایل تجمع توضیح داد: مهمترین مطالبه ما اجرای ماده ۲۷ قانون حمایت از معلولان است. براساس این ماده قانون که در سال ۱۳۹۶ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است، بهزیستی مکلف شده که حداقل حقوق را به معلولان شدید و بسیار شدید که از کار افتاده هستند، پرداخت کند.

وی افزود: از زمان تصویب قانون حمایت از معلولان تا امروز ماده ۲۷ اجرا نشده است. دلیل اصلی تجمع امروز ما خلف وعده بهزیستی در اجرای این قانون است. ۴۰ روز پیش آقای مخبر معاون اول رئیس جمهوری یک هفته به مسئولان مربوطه فرصت دادند تا برای اجرای این ماده قانونی اقدام کنند اما تا به امروز جواب روشنی از سوی دولت و مجلس نسبت به اجرا نشدن قانون دریافت نکرده‌ایم.

فعال حوزه معلولان عنوان کرد: حدودا ۶۰۰ هزار نفر در کشور مشمول این قانون هستند و سازمان برنامه و بودجه در جلساتی که با ما داشت، دلیل اجرا نشدن قانون را تحریم‌های شدید کشور و کمبود شدید منابع اعلام کرد.

وی درخصوص ردیف بودجه قانون حمایت از معلولان در بودجه سنواتی سال آینده توضیح داد: قانون حمایت از معلولان ردیف بودجه جداگانه در بودجه سنواتی داشت که در سال جاری این ردیف بودجه حذف شد اما امسال مسئولان وعده داده‌اند که این ردیف بودجه در سال آینده به بودجه سنواتی کشور افزوده شود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1215557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 4
    • نظرات در صف انتشار: 6
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • امین IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      0 0
      باسلام واقعا یک نفر نیست که عندالله در جهت رفع مشکلات معلولین پا پیش بزاره بنده بنا به شرایطی دچار آسیب شدید نخاعی شدم در خرج و مخارج درمان مانده ،سفر که اصلا حرفش رو نزنید ،پوشاک که عمرا وووو خب بنده با یک خانواده ۳ نفره چه کار باید انجام بدم برای رفت و آمد مشکل دارم از وسایل حمل و نقل عمومی به سختی میشه بهره گرفت خودم هیچ وسیله نقلیه ندارم تردد نکنم آیا باشه به دکتر بگم بیاد خونه ویزیت کنه خب خدا پدرو مادرتون رو بیامرزه من پول لوازم بهداشتی رو به سختی پرداخت میکنم دکتر که قسطی نمیاد کار انجام بده مبلغ پزشک رو قبل اومدن پرداخت نکنید پا به جایی نمیزاره یه وام بهم بدین برم یه وسیله نقلیه تهیه کنم البته وام بدون ضامن باشه که بتونم خودم برای معاش تلاش کنم از حمایت دولتی آبی برام گرم نشده تا بحال ...خسته شدم خدا شاهده
    • خاطره IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
      1 0
      خدای مهربان در نظر الان اول تقاضا نوشتم برای سازمان بهزیستی و آقای محترم رئیس جمهور محترم اما خودت شاهد بودی پاک کردم من فقط از مهربانترین همراهم خدای بزرگ وصف نشدنی تقاضا میکنم خودت مشکل گشایی یا ارحم الراحمین
    • علی IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
      1 0
      واقعاکه به اونهایی که دست روی معلول بلندمیکنند بایدبگم اگه مسلمانی حسابکن دست روی قرآن پیامبربلندکردی اخه یه جایی رو نشون بده که معلول دزدی کرده باشه اختلاس و...کرده باشه تو مسلمان نه انسان نیستی خدا تاقبل عید جواب تورو بده انشاالله
    • نادر IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
      0 0
      با سلام یعنی واقعا کسی نیست که صدای ما معلولان رو به مجلس و دولت یا سازمان برنامه وبودجه رو برسونه و بگه که واقعا در این وضعیت نمیشه با ۱ یا۲ملیون زندگی کرد و ما معلولان رو دریابید