فنی یا سیاسی! / دلیل لغو اعزام زائران عمره چیست؟

پس از لغو اعزام زائران ایرانی به عمره مفرده برخی مقامات مربوطه مشلات فنی را عامل این مسئله دانسته و اعلام کردند که در تلاش برای حل مشکل هستند اما حتی سفر رئیس سازمان حج و زیارت به عربستان و ملاقات با مقامات این کشور هم نتوانست مشکل را حل کند.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، در پی لغو حج عمره توسط عربستان سعودی گمانه‌زنی‌های مختلفی در خصوص این اقدام دولت عربستان انجام شده است. نهادهای ذیربط هم تا کنون اظهارنظری در این خصوص نکرده و به بیان اینکه لغو اعزام عمره «دلایل فنی» داشته بسنده کرده‌اند. یکی از مدیران سازمان حج و زیارت در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز دلیل این مسئله را عدم پرداخت مطالبات عربستان عنوان کرده است. هر چند که به گفته وی حتی پس از پرداخت هم مقامات عربستان اجازه ازسرگیری حج عمره برای ایرانیان را صادر نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

موضع عربستان در قبال غزه چیست؟

عبدالفتاح نواب نماینده ولی‌ فقیه در امور حج و زیارت در این ارتباط گفته بود: «کارگزاران حج و زیارت مانند سال‌های گذشته رایزنی‌ها و اقدامات لازم را برای برگزاری سفر زیارتی عمره مفرده انجام دادند و همه برنامه‌ریزی‌های پروازی و زیرساخت‌های لازم برای اعزام زائران به عربستان آماده شده بود، اما متأسفانه با توجه به گفته مسئولان کشور میزبان، به‌دلیل مسائل فنی سفر عمره تا اطلاع ثانوی تعلیق است».

به نظر می‌رسد تاکید بسیار زیاد مسئولان ذیربط در خصوص «سیاسی» نبودن مشکل به وجود آمده خود گواه سیاسی بودن مسئله است. مشکلاتی که تا کنون برای توجیه دلایل به تعلیق درآمدن تشرف حج عمره بیان شده هیچ یک قابل پذیرش نیست و احتمالا دلایلی فراتر از آنچه گفته می‌شود موجب به وجود آمدن این مسئله شده است.

حتی سفر سیدعباس حسینی -رئیس سازمان حج و زیارت- به عربستان و ملاقات با مقامات این کشور هم نتوانست مشکل را حل کند و بر اساس اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، اعزام به حج عمره «تا اطلاع ثانوی» لغو شد. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در نشست خبری خود «وجود یک مشکل فنی» را عامل به تعلیق در آمدن اعزام‌ها معرفی کرد و گفت که همکارانش در تلاش برای حل مسئله هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1215750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • رضا JP ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      0 0
      واقعا جای تاسف است که مردم را در بلاتکلیفی نگه داشتن که این نشانه سوء مدیریت است و جز نارضایتی مردمی از عملکرد مسئولین چیزی دیگر بدنبال ندارد و بدتر اینکه یک اطلاع رسانی جامع انجام نمی دهند تا زائرین در بین زمین و هوا نباشند