علت افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار مشخص شد

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران گفت: کمبودی در دام زنده نداریم و علت افزایش قیمت گوشت در بازار افزایش قیمت نهاده‌ها، فاصله زیاد بین تولید و مصرف و حضور واسطه‌ها است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بر اساس آخرین گزارش‌های مرکز آمار ایران در پاییز امسال تعداد ٣٤٩ هزار رأس گوساله در دامداری‌های کشور متولد شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ٢٢ درصد افزایش داشته است. همچنین تعداد گاو و گوساله پروار شده در پاییز سال‌جاری ٤٦٢ هزار رأس برآورد شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ٥ درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید:

قیمت روز گوشت قرمز یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲

سید احمد مقدسی - رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران - در پاسخ به این سوال که آیا افزایش ۲۲ درصدی تولید گوساله در پاییز امسال منجر به کاهش قیمت دام و گوشت در کشور خواهد شد یا خیر؟ به ایسنا گفت:کمبودی در دام سنگین نداریم که افزایش تولید، آن را جبران کند و افزایش قیمت دام و گوشت نیز به میزان تولید ارتباطی ندارد. یعنی کمبود دام منجر به افزایش قیمت نشده است. از طرفی فصل زایش گاو نیز در پاییز بوده و این امری طبیعی است.

وی علت افزایش قیمت دام و گوشت را بالا بودن قیمت نهاده‌های دامی و حضور واسطه‌ها عنوان کرد و گفت: قیمت جهانی نهاده‌ها بالا رفته است. قیمت ذرت علوفه‌ای، ‌ کنجاله سویا و یونجه افزایش یافته و ۷۰ درصد قیمت تمام شده شیر و گوشت نیز مربوط به نهاده‌ها است. چون نمی توانیم تاثیری در قیمت‌های جهانی داشته باشیم در نتیجه دولت باید با دامداران همراهی کند.

مقدسی تصریح کرد: از طرفی فاصله بین تولید تا مصرف بسیار زیاد است و واسطه‌ها در این بین قیمت‌ها را افزایش می‌دهند.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران اضافه کرد: هر کیلو دام زنده سنگین برای دامداران ۲۲۰ هزار تومان است و در نتیجه گوشت گوساله نباید بیش از ۴۹۰ تا ۵۰۰ هزار تومان به دست مصرف کننده برسد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1215766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =