پای تعزیرات به گران‌فروشی بلیت‌های هواپیمایی باز شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: طرح نظارتی تعزیرات حکومتی ویژه شرکت‌های هواپیمایی در استان آغاز شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سید مرتضی مدنی با اشاره به برخورد تعزیرات حکومتی برای مقابله با گران‌فروشی بلیت هواپیما از سوی آژانس‌ها اظهار کرد: با توجه به افزایش غیرقانونی نرخ بلیت هواپیما توسط بعضی از شرکت‌های هواپیمایی و اعلام نارضایتی مردم از این موضوع، طرح نظارتی ویژه آژانس‌های هواپیمایی و ایرلاین‌های هواپیمایی با هدف نظارت بر قیمت‌های بلیت هواپیما در گشت مشترک تعزیرات حکومتی از ۲۵ دی ماه آغاز شد.

بیشتر بخوانید:

شرکت‌های هواپیمایی با بی‌توجهی به گرانفروشی ادامه می‌دهند

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی افزود: این طرح با رویکرد پیشگیرانه از افزایش غیرقانونی نرخ بلیت هواپیما، کنترل نرخ مصوب بلیت، تشدید نظارت‌ها و جلوگیری از گران‌فروشی با همکاری دیگر دستگاه‌های نظارتی در حال انجام است.

وی گفت: از زمان آغاز طرح نظارت بر شرکت هواپیمایی اکیپ‌های گشت مشترک تعزیرات حکومتی به همراه سایر دستگاه‌های نظارتی در بازرسی‌های انجام گرفته تعداد ۴ شرکت هواپیمایی متخلف را به اتهام گران‌فروشی برای اعمال قانون به تعزیرات حکومتی معرفی کردند.

مدنی یادآور شد: با توجه به اختیارات قانونی تعزیرات حکومتی، دفاتر هواپیمایی متخلف علاوه بر ۱۰ برابر جریمه میزان تخلف، به اشد مجازات و تعطیلی واحد نیز محکوم خواهند شد.

وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۳ شرکت هواپیمایی متخلف به اتهام گران‌فروشی به میزان تخلف ۵۶ میلیارد و ۵۴۰ میلیون ریال در تعزیرات حکومتی خراسان رضوی محکوم شدند .

به گزارش روابط عمومی تعزیرات حکومتی خراسان رضوی، مدنی خاطرنشان کرد: شرکت‌های هواپیمایی موظف هستند قیمت‌های بلیت را به نرخ مصوب برگردانند در غیر این‌صورت در چهارچوب قانون با برخوردی جدی و قاطع از ناحیه تعزیرات حکومتی مواجه خواهند شد، همچنین مردم نیز در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه دفاتر هواپیمایی می‌توانند گزارش شکایت خود را در سامانه شکایات Tazirat۱۳۵.ir ثبت کرده تا با قید فوریت به تخلف اعلامی رسیدگی شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1216447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =