امروزه شاهد کمبود پزشک در بیمارستان های خراسان‌شمالی‌ هستیم

سید محمد پاکمهر: در بیمارستان‌های استان خراسان شمالی با کمبود پزشک مواجه هستیم و مراکز درمانی و سلامت شهری و روستایی استان نیاز به پزشک عمومی و متخصص دارند.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از خراسان‌شمالی، سید محمد پاکمهر نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی با بیان اینکه یک نفر از هر شش بانو به سرطان پستان مبتلا است افزود: کلینیک غربالگری سرطان پستان زندگی و سلامت بانوان خراسان شمالی را تامین می‌کند و هرچه سریعتر باید افتتاح می‌شد و راه اندازی این کلینیک در خراسان شمالی ۳۰ میلیارد تومان هزینه در برداشت؛ هرچند برخی به دنبال این بودند افتتاح این مجموعه را به بعد از انتخابات موکول کنند.

نماینده مردم بجنورد گرمه و جاجرم، راز و جرگلان، مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در حال حاضر از هر ۵ ازدواج یک مورد با مشکل ناباروری مواجه است. به طور کلی ۲۰ درصد زوجین از ناباروری رنج می‌برند که برای رفع این موضوع مرکز درمان ناباروری سطح ۳ با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان در استان اجرا و افتتاح شد تا پایان ناباروری در استان اعلام شود.

وی با اشاره به تاسیس دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی و با بیان اینکه ۳۵ دانشجو برای بهمن ماه در این دانشکده ثبت‌نام کردند گفت: امروزه در بیمارستان های استان با کمبود پزشک مواجه هستیم و مراکز درمانی و سلامت شهری و روستایی استان نیاز به پزشک عمومی و متخصص دارند لذا تربیت نیروی پزشکی در استان از اهمیت خاصی برخوردار است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در خصوص راه‌اندازی و دپارتمان قلب در خراسان شمالی افزود: در حال حاضر روزانه ۳ الی ۴ عمل قلب باز در استان انجام می‌شود که این مهم باید از سوی رسانه‌ها در بین مردم جامعه اعتمادسازی شود.

وی به راه اندازی اورژانس هوایی در استان اشاره کرد و گفت: خراسان شمالی ۳۰۵ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان دارد و همچنین شهرستان مرزی راز و جرگلان مرکز درمانی و بیمارستان ندارد که ضرورت اورژانس هوایی در استان را دو برابر می‌کند؛ با این وجود متاسفانه آخرین استانی بودیم که اورژانس هوایی در آن مستقر شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1216480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =