کاهش آمار تصادفات/ تجهیز کامیون و تریلی‌ها به سامانه سپهتن

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: تا کنون ۲۶۱ نقطه پر تصادف توسط سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برطرف شده و در نشست کمیسیون ایمنی راهها مصوب شد که کامیون و تریلی ها به سامانه سپهتن مجهز شوند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، کمال هادیان‌فر در خصوص مصوبات نشست کمیسیون ایمنی راه‌های کشور که صبح امروز (شنبه ۳۰ دی ماه) با حضور وزیر راه و شهرسازی و سایر اعضای کمیسیون برگزار شد، یکی از مسائل مهم در حوزه جابه‌جایی جاده‌ای بار و مسافر را تصادفات دانست و اظهار کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه به ازای هر ۱۰ هزار وسیله نقلیه ۳۱ درصد کاهش تصادفات پیش‌بینی شده و تاکنون نیز اقداماتی برای تحقق این هدف انجام شده است.

بیشتر بخوانید:

سردار هادیان‌فر معاون حمل و نقل وزیر راه شد + سوابق

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه رشد وسایط نقلیه و ترددها در بیش از ۲۰۰ هزار کیلومتر راه و ۱۴۴۰ شهر کشور را شاهد هستیم، افزود: کمیسیون ایمنی راه‌های کشور پیشگیری از تصادفات، رسیدگی به موقع در تصادفات و کاهش آن را در دستور اصلی کار خود قرار داده است.

وی ادامه داد: در این نشست گزارشی از آمار تصادفات طی ۹ ماه ارائه شد و طبق این گزارش، نرخ رشد تصادفات در ماه‌های اخیر سال جاری نسبت به ماه‌های ابتدایی سال، روند نزولی را طی کرده و تمام تلاش خود را برای کاهش اثر بخش تصادفات به ویژه در دو ماه پیش رو انجام خواهیم داد تا نرخ صفر را در رشد تصادفات تجربه کنیم.

دبیر کمیسیون ایمنی راه‌های کشور گفت: اصلاح نقاط پرحادثه و طرح زمستانی از دیگر موضوعات این نشست بود.

هادیانفر بیان کرد: با توجه به اینکه در فصل زمستان قرار داریم و نقاط شمال، غرب و مرکزی کشور در بسیاری مواقع با برف و باران همراهند و در معرض احتمال وقوع بهمن قرار دارند، سازمان راهداری، پلیس، دستگاه‌های امدادی و هلال احمر و ... گزارشی از اقدامات و برنامه‌های خود را در فصل زمستان ارائه دادند.

وی به وجود ۳ هزار و ۲۰۰ نقطه پرحادثه‌ اشاره کرد و گفت: ۸۷۷ نقطه از این نقاط، پر تصادف است و مصوب شده است سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با استفاده از منابع مولدسازی حداقل ۴۰۰ نقطه را اصلاح و برطرف کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: تا کنون ۲۶۱ نقطه پر تصادف توسط سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اصلاح و برطرف شده و مابقی نقاط نیز باید تا پایان سال اصلاح و برطرف شود.

هادیانفر یادآور شد: بر اساس برنامه هفتم توسعه کاهش ۵۰ درصدی تصادفات پیش‌بینی شده و با توجه به مصوبات امروز از جمله برگزاری جلسه با ۱۰ استانی که بیشترین آمار تصادفات را داشتند، با حضور استانداران، وزیر راه و شهرسازی و وزیر کشور امیدواریم به نتایج خوبی دست یابیم.

وی گفت: نصب دوربین در راه‌های کشور به صورت BOT از طریق بخش خصوصی با فراخوان سازمان راهداری و نهایی شدن سامانه سپهتن که ۳۸۶ هزار کامیون و تریلی را تحت پوشش قرار دهد، از دیگر مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1216535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =