توضیحات سردار حاجی زاده درباره پرتاب ماهواره‌بر قائم ـ 100

فرمانده نیروی هوافضای سپاه، گفت: موفقیت امروز ماهواره‌بر قائم ـ 100 در پرتاب ماهواره ثریا علاوه بر اینکه کمک کرد تا یک ماهواره در مدار ۷۵۰ کیلومتری قرار بگیرد، راه تکامل و توسعه این کار را برای ما گشود.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران در گفت‌وگویی تلویزیونی با اشاره به پرتاب امروز ماهواره ثریا توسط ماهواره‌بر قائم ـ ۱۰۰، گفت: ما می‌توانیم از پیشران‌های مختلف این برای کارهای دیگر هم استفاده کنیم. یعنی اگر ارتفاع بالاتر و محموله‌های سنگین‌تر مدنظر باشد کافی است تا یک مرحله کم و زیاد کنیم و یا یک موتور را در این ماهواره استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید:

سردار حاجی‌زاده: انتقام سخت در واقع مسلط شدن و بازگشت فلسطین است

وی افزود: به نحوی که تا رسیدن به مدارات بالاتر و محموله‌های سنگین‌تر و رسیدن به مدار ژئو مسیر ما بسیار هموار شد و از همین روش استفاده می‌کنیم. این موفقیت علاوه بر اینکه کمک کرد تا یک ماهواره در مدار ۷۵۰ کیلومتری قرار بگیرد، راه تکامل و توسعه این کار را برای ما گشود.

گفتنی است؛ نسل جدید ماهواره‌بر قائم ۱۰۰ از موتور سوخت سه مرحله‌ای جامد استفاده شده و این فناوری امکان رسیدن به سرعت ۷۴۷۸ متر بر ثانیه در ۱۱ دقیقه و قرار گرفتن موفقیت‌آمیز ماهواره در مدار ۴۵۰ کیلومتری زمین را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1216542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =