انقلاب اسلامی برخواسته از بطن جامعه است

حجت الاسلام و المسلمین غفوری: انقلاب اسلامی، انقلابی از اساس برخواسته از بطن جامعه است که مردم طی این چهار دهه آن را به پیش‌ برده‌اند.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه، حجت الاسلام و المسلمین غفوری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه در جلسه برنامه ریزی کمیته های تخصصی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی با تشکر از زحمات و تلاش‌های کمیته های عضو این ستاد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی برخواسته از بطن جامعه و حضور خود مردم بوده و از اساس در همه عرصه‌های دشوار نیز این مردم بوده‌اند که انقلاب اسلامی را حفظ کرده و آن را به پیش برده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه علت ایثار مردم از جان، مال و فرزندان خود در طول انقلاب اسلامی را انتصاب دادن این انقلاب مردمی به مکتب اسلام، قرآن کریم و اهل بیت(ع) دانست، و افزود: در عالم آن چیزی که ارزش دارد انسان بخاطر آن ایثار و جانفشانی کند و در راه آن حتی فرزند خود را نیز تقدیم کند و به آن افتخار کند؛ فقط برای خداوند، اسلام و حقیقت نورانی دین خدا شدنی‌ است، و نمی‌شود یک امت و ملتی تا این حد پای کار باشد و فداکاری کنند.

وی با اشاره به اینکه ایام مبارک دهه فجر زمان بسیار مناسبی است برای یادآوری‌ها است، ادامه داد: خداوند به حضرت موسی(ع) می‌فرماید که "روزهای خدا را به یاد مردم بیاور." در واقع روز خدا آن روزی است که دست قدرت خدا ظاهر می‌شود و در عرصه سرنگون کردن مستکبران، ظالمان و پایمال کنندگان حق مردم، خداوند متعال قدرت نمایی می‌کند و تازیانه عذاب خود را بر آنان فرو می‌آورد و آن روز، روز خدا است.

حجت الاسلام غفوری ادامه داد: لذا یادآوری یوم الله ۱۲بهمن به مردم به‌عنوان روزی که همه استکبار و استبداد می‌خواستند جلوی ورود امام راحل(ره) را بگیرند، اما ایشان با امنیت وارد کشور می‌شوند و با اقتدار به پشتوانه مردم در دهان حکومت ستم‌شاهی می‌زند، و ده روز بعد این رژیم فرو می‌ریزد و این مصداقی از دست خدا است.

امام جمعه کرمانشاه یادآور شد: این قدرت و دست خدا است که یک ملت با دست خالی و با رهبری یک عالم و مرجع در مقابل رژیم مسلح تحت حمایت و سلطه استکبار پیروز می‌شود و این عظمت آفریده می‌شود و بایستی سر لوحه همه تبیین‌ها و گفتارها شود.

وی با اشاره به اهمیت امر مردمی‌سازی در همه زمینه‌ها، تصریح کرد: مردم باوری و مردم محوری بایستی مورد توجه همه دستگاه‌ها قرار گیرد و فعالیت ها با حضور، حمایت و مدیریت خود مردم صورت پذیرد و این امری شدنی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به جنگ ادراکی و شناختی دشمن به منظور تخریب دستاوردهای انقلاب، خاطرنشان کرد: دشمن با ایجاد شبهاتی در فضای مجازی بویژه برای جوانان و نوجوانان می‌کوشد تا کلیه نقاط قوت و اقتدار انقلاب اسلامی را به صورت کوچک انگاری و نقطه ضعف نشان می‌دهند.

وی با اشاره به این امر که همه کشورها با نقطه ضعف هایی مواجه هستند، افزود: شاهد هستیم که رسانه استکبار با رویکرد اینکه دروغ را هر چقدر بزرگ‌تر گفت باور پذیر تر خواهد بود؛ اتفاقات و نقاط ضعف بسیار بزرگ‌تر سایر کشورها را کوچک نشان می‌دهند اما نقاط ضعف بسیار کوچک کشور ما را بزرگ جلوه می‌دهند و ذهن‌ها را مسموم می‌کنند.

آینده دست جوانان است

حجت الاسلام غفوری با بیان اینکه آینده کشور در دست جوانان است، ادامه داد: دهه فجر فرصتی است که نباید آن را بسوزانیم و بایستی حتما در جهت تبیین دانشجویان و دانش‌آموزان کارهای نوین، خاص و سطح بالایی انجام شود و تبیین صورت گیرد و علاوه بر رفع شبهات به سوالات آنان پاسخ داده شود.

وی ادامه داد: دهه فجر ایام بسیار مناسبی است برای بیان داشته‌ها، تبیین و توضیح مشکلاتی که وجود دارد و عوامل و علت این مشکلات از قبیل بحث معیشت و اقتصادی بیان شود که اگر این کار صورت پذیرد، بلکه تفکر راجب آن موضوع نیز عوض می‌شود.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه با اشاره به برنامه‌های پیشنهادی کمیته‌های تخصصی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی و ضمن تشکر از دغدغه‌مندی و اقدامات این کمیته‌ها، افزود: گاهی اوقات وقتی لیست برنامه‌ها طولانی می‌شود ممکن است ضعیف اجرا شود در صورتی که می‌توان بجای آن برنامه‌ ها به‌صورت اثرگذار، شاخص، در چشم‌ و دل‌ نشین اجرا شود و باقی برنامه ها به میزان مقدوریت انجام و فرصت صرف آن‌ها شود.

حجت الاسلام غفوری در پایان با بیان تقارن عید مبعث بعنوان بزرگترین واقعه‌ای که خداون در عالم هستی برای بشریت رقم زده با ایام دهه فجر، افزود: در برنامه‌ریزی‌ برنامه‌های ایام دهه فجر، بایستی موضوع عید مبعث و اهمیت آن و همچنین سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) و مراعات این روز نیز مورد توجه همه دستگاه‌ها قرار گیرد.

شایان ذکر است در پایان این نشست از اعضا برگزیده کمیته‌های تخصصی تجلیل بعمل آمد.

خبرنگار: سید محمد مهدی حسینی

انتهای پیام/

کد خبر: 1216557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =