آئین بزرگداشت روز جهانی تالاب‌ها با حضور مهمانان بین‌المللی برگزار می‌شود

آئین بزرگداشت روز جهانی تالاب‌ها در سالگرد انعقاد کنوانسیون بین‌المللی حفظ تالاب‌ها با حضور مهمانان بین‌المللی، مقامات کشوری و استانی به میزبانی شهرستان رامسر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از مازندران، آئین ملی بزرگداشت روز جهانی تالاب‌ها در سالگرد انعقاد کنوانسیون بین‌المللی حفظ تالاب‌ها با حضور مهمان‌های بین‌المللی و علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، عطاء‌الله کاویان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مازندران، متخصصان محیط زیست و جمعی دیگر از مسئولین استانی، شهرستانی و فعالان محیط زیست در هتل رامسر برگزار می‌شود.

عطاء‌الله کاویان با اعلام این خبر، افزود: برنامه‌های ویژه‌ای را برای این روز، تدارک دیدیم که از ساعت ۹ صبح روز شنبه ۱۴ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ در محل هتل رامسر برگزار می‌شود.

کاویان ادامه داد: آئین بزرگداشت روز جهانی تالاب‌ها ضمن برگزاری به صورت برخط در بستر شبکه مجازی پخش خواهد شد تا آن عزیزانی که به دلیل نبود فضای کافی برای حضور دوست‌داران محیط زیست در این مراسم، بتوانند به صورت برخط حضور یابند.

کاویان، شعار امسال روز جهانی تالاب‌ها را «حیات انسان و تالاب‌ها در هم آمیخته است» عنوان کرد و گفت: تاکنون ۱۷۲ کشور جهان به این کنوانسیون پیوستند که مجموع تالاب‌ کشورهای عضو، ۲ هزار و ۵۰۳ تالاب است.

کنوانسیون رامسر قدیمی‌ترین معاهده بین‌المللی با تأکید بر حفاظت از طبیعت زیستگاه‌های تالابی در جهان است که در ۱۳ بهمن‌ماه ۱۳۴۹ در رامسر منعقد شد که نامش از نام این شهر اقتباس شده است.

کد خبر: 1216639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =