قالیباف: در همه برنامه‌ها و حوزه‌ها باید مردم میدان دار باشند

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بحث حلقه‌های میانی تحت عنوان یک ماده مفصل در برنامه هفتم توسعه مورد توجه قرار گرفته، افزود: در همه برنامه ها و حوزه ها از جمله پنج حوزه استراتژیک فرهنگ، اقتصاد، سیاسی، محیط زیست و حتی حوزه امنیت باید مردم میدان دار باشند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، محمدباقر قالیباف یکشنبه شب در«دهمین همایش ملی و دومین همایش بین المللی ترویج اخلاق حرفه ای و مسئولیت پذیری اجتماعی» در محل سالن بین المللی اجلاس سران گفت: امروز در مجلس شورای اسلامی همه تلاش ما این است که همه موضوعات را به سمتی سوق دهیم که در واقع مردم در حوزه های مختلف محور همه کارها میدان دار کشور باشند.

بیشتر بخوانید:

توضیحات قالیباف درباره اتهام دریافت سکه یکی از نمایندگان

وی افزود: همانطور که این مردم بودند که در هشت سال دفاع مقدس در خط مقدم و پشت جبهه ها جنگ را اداره کردند و در واقع مسوولیت اجتماعی یعنی به میدان آمدن و میدان را باز کردن برای همه مردم است.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در پنج عرصه استراتژی های بخشی، مبنا و مسوولیت اجتماعی باید برعهده مردم باشد افزود: درصورت تحقق این کار یعنی میدان باز کردن برای مردم، ما ایران و جامعه قوی را شاهد خواهیم بود و قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی درحال حاضر به موشک های ما نیست، ما به موشک های خود افتخار می کنیم و درود می فرستیم بر شهدا و جوانان عزیزی که امروز چنین افتخاری را برای ما رقم زده اند که در ۱۲۵۰ کیلومتر به دور از سرزمین خودمان لانه داعشی های ادلب را با نقطه زنی هدف قرار می دهیم و نقطه روی نقطه آنها را میخکوب می کنیم.

وی ادامه داد: هنگامی آمریکا و رژیم صهیونیستی این قدرت را مشاهده می کنند متوجه می شوند که در حقیقت این قدرت بازدارندگی ایران از کجاست و ما به این قدرت افتخار می کنیم، اما ما تربیت شده اهل بیت(س) و قرآن هستیم و حضرت امام (ره) و امروز مقام معظم رهبری قدرت اصلی خود را در مردم می دانند زیرا باید در دل مردم باشیم و با یک انسجام اجتماعی و مدیریت جمعی موضوعات را پیش ببرییم.

قالیباف گفت: دین و تجربه بشری هم به ما آموخته است که مسوولیت و مسوولیت پذیری شرط انسانیت است و من تصور می کنم در اصل این موضوع همه با هرسلیقه ای و هرنگاهی اتفاق نظر دارند.

وی افزود: اما واقعا از خود باید این سوال را طرح کنیم که چرا در عرصه مهم مسوولیت پذیری نتوانسته ایم بصورت باید و شاید گام برداریم که بنده فکر می کنم برگزاری چنین رویدادها و نشست هایی بسیار به ما کمک خواهد کرد.

قالیباف با اشاره به تجربیات خود در هشت سال دفاع مقدس و نقش حلقه های میانی در مدیریت هرچه بهینه این حماسه غرورآفرین بیان کرد: در واقع آن چیزی که باعث ایجاد گفتمان، سازماندهی، شکل گیری وحدت و بدنبال آن موفقیت های بزرگ شد، همین حلقه های میانی بود که شاید آن زمان این مسئله را به شکل مناسب درک نمی کردیم، اما حضرت آقا که این مسئله را بیان کردند متوجه شدیم که حلقه های میانی چه نقشی می تواند در پیشرفت کشور داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه حلقه های میانی در واقع یک پل مستحکم و ارتباط قوی بین حکمرانی در بخش های مختلف و از طرفی مردم است، افزود: این حلقه های میانی هستند که این ارتباط را به شکل محکم ایجاد کرده و ظرفیت های عظیم مردمی را آزاد می کند.

قالیباف یکی از حلقه های میانی جدی که می تواند به شکل بی نظیری در حوزه مسوولیت های اجتماعی عمل کند را همکاری بین حوزه و دانشگاه دانست و گفت: این هم از نظر علمی و هم دینی و مسئله محوری می تواند موثر باشد، به طوریکه این دو بخش می توانند به شکل صحیح مسائل و مشکلات جامعه را تشخیص داده و در راستای رفع مسئله چاره اندیشی کنند.

وی با تاکید بر وحدت هرچه بیشتر بین حوزه و دانشگاه و اینکه تلاش های بسیار خوبی هم در طول این سالها در این زمینه شده است، افزود: به نظر من جایی که می تواند وحدت به این دو بخش را عمق بخشد و بصورت عینی متبلور شود همانا شناسایی و اولویت بندی مسائل جامعه و برعهده گرفتن حل مسئله است و این تنها راه نجات ما است و نباید مردم را از این عرصه بیرون ببرییم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1216723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =