اختلافات میان اعضای کابینه رژیم صهیونیستی بالا گرفت

درپی افزایش فشارهای داخلی و خارجی به رژیم صهیونیستی برای توقف جنگ علیه نوار غزه، سه وزیر تندرو کابینه با این اقدام مخالفت کرده و تهدید به خروج از کابینه و سرنگونی آن کردند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «بزالل اسموتریچ» وزیر تندرو دارایی کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در این باره تاکید کرد: ما با معامله‌ای که متضمن توقف جنگ باشد، موافقت نخواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:

هزینه جنگ برای رژیم صهیونیستی و غزه چقدر است؟

وی افزود: آیزنکوت، گانتس و لاپید حقیقت را در مورد آزادی زندانیان (اسرای صهیونیست در غزه) نمی‌گویند و به اسرائیلی‌ها اعلام می‌کنند که می‌توان برای بازگرداندن آن‌ها معامله کرد که فریبکاری و علمی تخیلی است.

اسموتریچ خطاب به خانواده‌های اسرای صهیونیست که نسبت به بی‌توجهی به سرنوشت فرزندان آن‌ها معترض هستند نیز گفت: حرف کسانی که می‌گویند برای بازگرداندن ربوده‌شدگان (اسرای صهیونیست) موافقت می‌کنیم که جنگ را متوقف کنیم و از غزه خارج شویم، باور نکنید.

شبکه صهیونیستی «کان» نیز گزارش داد «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی بار دیگر تهدید کرده که در صورت توقف جنگ، از ائتلاف کابینه خارج خواهد شد.

«عمیخای الیاهو» وزیر به اصطلاح میراث رژیم صهیونیستی نیز گفته است اگر جنگ متوقف شود، حزب متبوعش از کابینه خارج خواهد شد.

عملیات «طوفان الاقصی» در ۱۵ مهرماه، سیستم امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی را به هم ریخته و به عقیده بسیاری از کارشناسان، این رژیم دیگر نخواهد توانست وضعیت گذشته را بازیابد.

تشدید اختلافات داخلی بین سران رژیم صهیونیستی درباره مقصران شکست از مقاومت فلسطین نیز بر دامنه تنش‌ها در سرزمین‌های اشغالی افزوده است و اغلب صهیونیست‌ها نتانیاهو را مقصر این شکست می‌دانند.

همچنین بر اساس نظرسنجی انجام شده اخیر توسط مرکز تحقیقات «لازار» که برای روزنامه صهیونیستی «معاریو» صورت گرفت، شرکت کنندگان در پاسخ به این سوال که آیا رژیم اشغالگر در جنگ علیه نوار غزه پیروز شده یا شکست خورده است، ۵۳ درصد گفتند که هنوز پیروز نشده است.

۲۲ درصد از شرکت کنندگان هم گفتند که رژیم صهیونیستی در این جنگ شکست خورده است. هشت درصد دیگر گفته‌اند که رژیم اسرائیل به شدت در جنگ علیه شکست خورده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1216908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =