نقش پررنگ اساتید دانشگاه در ترغیب به شرکت در انتخابات

رییس نهاد رهبری در دانشگاهها گفت: وقتی از افراد سوال شده با توصیه چه کسی ممکن است در انتخابات شرکت کنید، ۴۹.۲ درصد گفته اند اعضای خانواده و ۴۹.۱ درصد گفته اند استادان دانشگاه.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت الاسلام مصطفی رستمی رییس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها صبح امروز در اجلاس روسای دانشگاه‌ها که در دانشگاه فردوسی برگزار شد، گفت: تمام آموزه‌های اسلام برای بهره‌وری است و اصلا دین آمده است تا ما از همه ظرفیت های خود بهره ببریم.

بیشتر بخوانید:

افزایش ۴۵ درصدی تعداد مقالات سلب اعتبارشده جهان در سال گذشته

وی با اشاره به موضوع این اجلاس یعنی بهره وری در آموزش عالی افزود: بر اساس روایات منابع محدود است و باید برای رسیدن به هدف، بهترین روش ها را به کار بگیریم. فرصت ها محدود است و باید قبل از از دست رفتن، از آنها استفاده کنیم. فرصت هایی که در مسئولیت ها برای افراد به وجود می‌آید، محدود است و باید در هنگام داشتن مسئولیت از آن استفاده کنیم.

وی با اشاره به دعاهای امام سجاد اظهار کرد: فرصت ها زیاد است و اگر کم کاری کنیم، دچار حسرت های زیاد می شویم.

حجت الاسلام رستمی یاداور شد: روسای دانشگاه‌ها مسؤولیت بزرگ و سنگینی دارند و به گفته امام سجاد پس از مرگ به اندازه فرصت ها از افراد سوال می شود.

وی ادامه داد: مسؤولیت، فرصتی برای بهره برداری و بهره مندی به نفع شخصی نیست بلکه امانت سنگینی است و باید این امانت به درستی ادا شود طوری که در پایان بتوانیم بگوییم رستگار شدیم.

رستمی خطاب به روسای دانشگاه ها اظهار کرد: از اولین لحظه مسؤولیت تا روز تودیع میزان اهمیت مسؤولیت کاهش نمی یاید. به خصوص امسال که سال انتخابات است و شرایط مهمی پیش روی ماست از یک طرف شاهد تحقق بسیاری از وعده ها هستیم و می بینیم دولتی که قبل از پیروزی انقلاب اختیار تغییر یک رییس دانشگاه را نداشت امروز در منطقه نقش آفرینی می کند و آمریکا حتی جرات ندارد بگوید ما می خواهیم با ایران وارد جنگ شویم.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری گفت: یکی از صحنه های مهم کشور، صحنه انتخابات است. دشمن می خواهد آن را به هماوردی برای مشروعیت نظام تبدیل کند و به این دلیل همه باید برای مشارکت در انتخابات تلاش کنیم‌.

وی با استناد به نظرسنجی ها گفت: استادان دانشگاه ها در نظرسنجی ها بالاترین جایگاه را از جهت مرجعیت دارند. همچنین وقتی از افراد سوال شده با توصیه چه کسی ممکن است در انتخابات شرکت کنید، ۴۹.۲ درصد گفته اند اعضای خانواده و ۴۹.۱ درصد گفته اند استادان دانشگاه.

وی تاکید کرد: صحنه انتخابات یکی از صحنه های انقلاب است باید برای آن آماده شویم. مسائل زیاد است، البته نظرسنجی ها شیب صعودی علاقه مندی و مشارکت در انتخابات را نشان می دهد.

رستمی گفت: انتخابات وجهه و کارکرد چند وجهی دارد؛ قدرت بخشی به مجلس شورای اسلامی، قدرت بخشی به نظام، ایجاد امنیت برای کشور و غیره برکات انتخابات است.

وی تصریح کرد: معاونان و تشکل های دانشجویی جلساتی با وزارت کشور داشتند توصیه نامه هایی برای روسا و مسؤولان دانشگاه ها ارسال شد و همه چهره های دانشگاهی باید به صورت جدی و هماهنگ وارد روند برگزاری انتخابات شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1217134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =