رویدادهای دهه فجر در کرمانشاه؛ از کنسرت خیابانی تا جشنواره‌های فیلم و موسیقی "فجر"

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از برنامه‌ریزی برای اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در استان تا پایان سال جاری خبر داد و برخی از آنان را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه؛ پوریا جلالی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه صبح امروز در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه، ضمن اشاره به اینکه یکی از رویکردها و سیاست‌های این اداره خیابانی کردن رخدادهای فرهنگی و هنری است، اظهار داشت: سهیم کردن مردم با برنامه‌ها نیز از دیگر رویکردهای ما است زیرا در سراسر جهان و کشور شاهد قهر بین مردم و اتفاقات فرهنگی و هنری هستیم و تعداد معدودی از این برنامه‌ها استفاده می‌کنند.

پوریا جلالی اجرای "راویان غزه" را یکی از فعالیت‌های این مجموعه در راستای خیابانی کردن رخدادهای فرهنگی عنوان کرد، و افزود: در این همایش رقابتی که تاکنون سابقه اجرا در کشور را بدین شکل نداشته است؛ نقاش‌هایی از ۱۷ استان کشور در کرمانشاه حضور پیدا کردند و با موضوع کودکان مظلوم غزه اقدام به خلق آثار فاخری نمودند.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه برگزاری همایش علمی پژوهشی امام رضا(ع)، جشنواره استانی تئاتر صحنه‌ای و خیابانی، اجرای هر روزه تئاتر صحنه‌ای در تالار انتظار شهر کرمانشاه تا پایان سال، جشنواره تجلیل از پیشکسوتان و فعالان عرصه چاپ، برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی، کارگاه های آموزشی شهر کلک خیال و داستان نویسی جلال آل احمد، عصر شعر عطر یاس مقاومت، همایش فرهنگی مدافعان حرم و مجموعه کارگاه‌های مد و لباس و خوشنویسی را از دیگر برنامه‌های اجرا شده توسط این اداره در طی ماه‌های اخیر برشمرد.

وی با اشاره به اینکه پرهیز از هزار جزیره‌ای عمل کردن یکی دیگر از سیاست‌های مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است، گفت: هیچ فاصله و نقطه‌ای بین اداره ارشاد و نهادهای همسو با ما نیست و هرآنچه امکانات داریم در اختیار همه اهالی فرهنگ، هنر، رسانه و نهادهای همسو است.

۲ مجتمع فرهنگی و هنری با حضور وزیر ارشاد در کرمانشاه افتتاح می‌شود

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در ادامه خاطرنشان کرد: مجتمع فرهنگی، هنری "دانش" به مساحت ۲هزار متر مربع و مجتمع فرهنگی هنری "بیستون" به مساحت دو هزار و ۵۰۰ مترمربع در بهمن‌ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان کرمانشاه افتتاح خواهد شد.

جلالی ادامه داد: با افتتاح و بازسازی این زیرساخت‌ها، سرانه رخدادهای فرهنگی و هنری استان افزایش خواهد یافت و می‌توانیم به واسطه این اقدامات میزبان رخدادهای ملی و بین‌المللی در کرمانشاه باشیم.

وی در تشریح برنامه‌های فرهنگی و هنری دهه فجر، بیان کرد: چهل و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر و یازدهمین دوره استانی آن در کرمانشاه برگزار خواهد شد.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از برگزاری سی و نهمین جشنواره ملی موسیقی نیز خبر داد و افزود: این جشنواره از ۲۵ لغایت ۲۸ بهمن‌ماه برگزار می‌شود و در آن گروه‌های موسیقی حضور خواهند داشت.

پوریا جلالی با اعلام اینکه جنگ‌های شادی در ایام دهه فجر امسال در سطح کرمانشاه برگزار خواهد شد، افزود: این کار در راستای سیاست پرهیز از هزار جزیره‌ای عمل کردن؛ با همکاری دستگاه‌های دیگر از جمله شهرداری و... صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه در ایام دهه فجر، رویدادهای خیابانی اجرا می‌شود افزود: در این ایام به صورت همزمان با اجرای تک‌نوازی موسیقی خیابانی؛ نمایشگاه‌های عکس و کاریکاتور نیز در سطح معابر و خیابان های اصلی شهر کرمانشاه برگزار می‌شود و آثار زنده در حوزه نقاشی و کاریکاتور در سطح معابر اصلی شهر نیز خلق خواهد شد.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در ادامه این نشست گفت: در این ایام و ماه مبارک رمضان، علاوه بر اجرای سرود و تواشیح در معابر و خیابان‌های کرمانشاه قرائت‌های خیابانی پیش از اذان مغرب و عشا انجام خواهد شد.

وی در ادامه به اجرای ارکستر فیلارمونیک با موضوعات انقلاب، دفاع مقدس و ایران در سطح خیابان‌ها و معابر عمومی شهر کرمانشاه نیز اشاره کرد و افزود: برای اولین بار ارکستری با حضور ۱۰۰ نفر در سطع معابر و خیابان‌های شهر اجرا داشته باشند.

جلالی در پایان بیان داشت: همچنین به مناسبت ایام دهه فجر، برگزاری جشنواره‌های سرود استانی، شعر فجر و هنرهای تجسمی را نیز در برنامه کاری داریم.

خبرنگار: سید محمد مهدی حسینی

انتهای پیام/

کد خبر: 1217256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =