واردات گوشت از ارمنستان / قیمت‌ها کاهش می‌یابد؟

در حالی که طبق اعلام مرکز آمار عرضه دام در بازار کم شده و عاملی برای بالا رفتن قیمت گوشت در بازار شده است، یک سازمان دولتی در توافق با مسئولان ارمنستان از هفته آینده دام وارد کشور می‌کند.

به گزارش اقتصادی ایسکانیوز، گروه علی عزیزی، یک مشتری در فروشگاه محصولات پروتئینی در جنوب تهران، می‌گوید که «گوشت را کیلویی ۵۰۰ هزار تو مان خریدم» و در چندماه حدود ۱۰۰ هزار تومان گرانتر شده است.

بیشتر بخوانید:

تنها راهکار کاهش قیمت گوشت گوسفندی واردات است

طبق مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در آبان ۱۴۰۲ با ماه مشابه سال قبل، نشان‌دهنده کاهش ۳۰ درصدی مقدار عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور است. با در نظر گرفتن مصرف سالانه یک میلیون تن گوشت در کشور، این رقم ماهانه ۸۴ هزار تن می شود که در آبان ۲۷ هزار تن کمتر بوده است.

بخش خصوصی و سازمان های دولتی گزینه واردات را برای کاهش سریع قیمت ها تا پایان سال دنبال می کند، بر اساس اطلاعاتی که در سایت سازمان اقتصادی کوثر منتشر شده است، برای جبران کاهش عرضه «از هفته آینده دام از ارمنستان وارد کشور می‌شود» این توافق بین مدیر عامل این سازمان با سفیر ارمنستان در ایران انجام شده است.

قائم مقام تجارت و تنظیم بازار وزیر جهاد کشاورزی هم چند روز پیش اعلام کرد که واردات گسترده گوشت گرم و منجمد از ۸ کشور آغاز شده و بانک مرکزی هم ارز مورد نیاز را تامین کرده است.

پیمان پاک اعلام کرد که قیمت گوشت شقه گوسفندی تا پایان سال به کیلویی ۴۰۰ تا ۴۲۰ هزار تومان می رسد و قیمت ۱۰۰ هزار تومان کاهش می‌یابد.

ناصر فخاری ،مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر، درباره جزئیات این توافق گفته است که با ارمنستان توافق شده دام های وارداتی از این کشور با محصولات تولید این سازمان تهاتر شود، این سازمان در حوزه های مختلف دامی، کشاورزی، صنعتی فعالیت دارد.

فخاری تاکید کرده است که واردات محدود نخواهد بود و برای واردات در هر دو بخش دام سبک و دام سنگین به توافق رسیده‌ایم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1217341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 10
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • پاسداری IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
      1 0
      اینا همش دروغ هست اصلا قیمت پایین نمیاد کار خود دولت هست کم دروغ بگید یه قصابی می گفت من ارزونتر می فروختم بازرس دولت اومد گفت بار آخرت باشه قیمت پایین میدی باید قیمت بره بالا .
    • IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
      1 0
      فقط وعده چقدر دروغ
    • IR ۰۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
      1 0
      رانت گوشت گریبان گیر دولت و وزارت جهاد کشاورزی گوشت خارجی وارد و به قیمت و عنوان گوشت داخلی بفروش می‌رسانند نظارت درستی در کار نیست
    • ابوالفضل GB ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
      0 1
      گوشت اگر۳۰۰صد تومان هم باشد بازهم ۷۰درصد مردم خرید آن راندارد دولت درموردگوشت هرکاری کرده باشد خدمت به۱۰درصد مردم می‌شود این واردات به درد ۷۰درصد جمیعت نمیخورد
    • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
      1 0
      این نتیجه بی تدبیری و بی برنامگی در تولید و پرورش دام در داخل کشور این می‌شود. الان چندین سال است چه مسولان قبلی و چه فعلی یک سیاست غلط رو تکرار می‌کنند و اونقدر فهم و شعور ندارند و باز تکرار می‌کنند.. حداقل از کشور های دیگر یاد بگیرند که اول الویت مصرف به داخل کشور خودشون می‌دهند و بعد اگر مازاد آمد صادر می‌کنند اما مسولان نفهم ما اول صادر می‌کنند بعد کمبود درست شد وارد می‌کنند....
    • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
      0 0
      یونجهکاری را از کشور جمع کنید.
    • رضا IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
      1 0
      ایا نمیشه ک گوسفند زنده بیاریم پرورش بدیم دولت وارد کنه وام بلند مدت هم بده پرواربندی بزنیم
    • رضا IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
      1 0
      اگر دولت کمک میکرد وام دامداری یا دامپروری میداد من میتوانم ک یک مجموعه بزرگ دامداری بزنم چون روستا زندگی میکنیم امکانات پانصد گوسفند را اماده دارم
    • هموطن US ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
      1 0
      مسئول محترم جهاد کشاورزی گوشت تنظیم بازار به دست مصرف کننده واقعی نمی‌رسد، زیرا گوشت را در اختیار فروشگاه‌های زنجیره‌ای قرار می‌دهند، که خود آنها گوشت آزاد دارند ، و این کار منطقی نیست ، چون گوشت خود فروشگاه‌ رو دستشون میماند ، اینگونه فروشگاه‌ها بنر توزیع گوشت تنظیم بازار را نصب کرده اما بسته بندی های خود را با وزن ۷۰۰ گرمی با قیمت ۳۳۰ تومان میفروشند ، یعنی کیلویی ۴۸۰ تومن . و گوشت تنظیم بازار را با قیمتی بالاتر به رستوران‌ها و کبابی ها میفروشند ، لطفا بررسی و روش توزیع را اصلاح نمائید .
    • IR ۰۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
      0 0
      واردات دام زنده را هم به کشور افزایش دهید، باگرانی دام در بازار روستاییان هم توان خریدن دام برای پرواری را ندارند،و جلوی صادرات و قاچاق دام را بگیرید تا قیمتهادر کشور ارزان شوند،باتشکر از مسئولین محترم یاالله