برگزاری ۴ دوره آزمون بسندگی عمومی در دانشگاه آزاد/ ۶۰۰ دانشجو خارجی آموزش زبان فارسی را آغاز کردند

سرپرست مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری ۴ دوره آزمون بسندگی عمومی زبان فارسی در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: امسال بالغ بر 600 دانشجو خارجی دوره‌های آموزش زبان فارسی را آغاز کردند.

محمدمهدی‌ جوکار سرپرست مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره برنامه امسال آموزش زبان فارسی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: در بحث آموزش زبان فارسی، امسال حدود ۶۰۰ دانشجو خارجی آموزش‌های خود را از اواخر تابستان آغاز کردند اما دانشجویان گروه پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی به دلیل اینکه فرآیند اخذ ویزا آنها به درازا کشید؛ دوره آموزشی خود را از اسفندماه آغاز می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

خیز دانشگاه آزاد برای تحقق مرجعیت زبان فارسی/ آزمون بسندگی پیشرفته برای اولین‌بار در کشور برگزار می‌شود

وی با بیان اینکه آموزش زبان فارسی این دانشجویان امسال به دو شیوه و به صورت آزمایشی آغاز شد، ادامه داد: دوره ابتدایی یا مقدماتی به همان شیوه سالهای گذشته برگزار شد و اردوی فشرده یک ماهه نیز با اندکی تاخیر پس از دوره ابتدایی برگزار و دانشجویان به دو گروه تقسیم شدند.

جوکار خاطرنشان کرد: در دوره ابتدایی دانشجویان در ۵ گروه و به مدت سه ماه از آموزش‌های مقدماتی برخوردار شدند و در اردوی یک ماهه فشرده نیز سه گروه شرکت کردند که حین برگزاری اردو دانشجویان از صبح تا شب در دانشگاه حضور داشتند و با مدرس‌شان به صورت تعاملی از آموزش‌های لازم برخوردار شدند.

وی با اشاره به اینکه با پایان دو دوره در دی ماه امسال، به صورت یکنواخت از دانشجویان امتحان گرفته شد، افزود: نکته جالب در برگزاری امتحانات این بود که درصد قبولی ما در اردوی یک ماهه به طور معنی داری در مقایسه با دوره ابتدایی سه ماهه بیشتر بود که این مهم دو دلیل اصلی میتواند داشته باشد یکی اینکه فشرده بودن آموزش‌ها باعث تشویق به حضور دانشجویان و همچنین جدیت و تمرکز بیشتر به روی آموزش شد.

سرپرست مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه امتحانات دو دوره به صورت سراسری با یکدیگر برگزار شد، تصریح کرد: نه مصاحبه شفاهی و نه تصحیح بخش کتبی توسط استاد مدرس دوره ها صورت نگرفت بلکه برگه ها دارای سربرگ بود که سربرگ ها بریده و اوراق به مدرس دیگری برای تصحیح واگذار شد.

وی اضافه کرد: آزمون پایان دوره از ۱۰۰ و حدنصاب نمره قبولی ۶۰ بود و اگر دانشجو ۶۰ نمره را دریافت کند مجوز حضور در دوره میانی را پیدا میکند در غیر این صورت دوره ابتدایی برای دانشجو تجدید می‌شود.

جوکار در خصوص برنامه های فرهنگی هم گفت: محفل صمیمی با عنوان «یاد آفتاب» را با محوریت آشنایی با بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برگزار کردیم و دانشجویان بین الملل استان تهران در حسینیه جماران حضور پیدا کردند که ساده‌زیستی و سبک زندگی امام خمینی(ره) در این بازدید برای دانشجویان خارجی بسیار جالب توجه بود.

وی با اشاره به اینکه چارت مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان دانشگاه آزاد اسلامی تهیه شده است، از توسعه فاز اول سامانه این مرکز خبر داد و افزود: کل فرآیندهای آموزش زبان فارسی دانشگاه آزاد اسلامی و توان افزایی مدرسان و دانشجویان در این سامانه انجام خواهد شد و در حال حاضر این سامانه زیربار نرفته و در حال تکمیل است.

سرپرست مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان دانشگاه آزاد اسلامی از تصویب آزمون بسندگی عمومی خبر داد و تصریح کرد: تا کنون در دانشگاه آزاد اسلامی ۴ دوره آزمون بسندگی عمومی در ۵،۱۹،۲۵ آذر و ۲۹ دی ماه برگزار و یک دوره آن هم در شهر بغداد برگزار شده است چراکه تعدادی از دانشجویان عراقی برای این امتحان متحمل هزینه بسیاری می‌شدند.

مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه آزاد سال آینده در بغداد راه‌اندازی می‌شود

جوکار از راه‌اندازی مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه آزاد در کشورهای ترکیه، هند و بغداد خبر داد و گفت: این فرآیند در حال انجام است و راه اندازی مرکز در کشور عراق به طور جدی تری در حال پیگیری است و امیدواریم اوایل سال آینده تاسیس شود.

وی با بیان اینکه هسته اولیه شبکه مدرسین نیز به زودی و پیش از پایان سال تشکیل می‌شود، خاطرنشان کرد: آزمون بسندگی پیشرفته دانشگاه آزاد اسلامی نیز تا کنون وارد فاز اجرایی نشده است. در ترم جدید نیز واحدهای خوراسگان، علوم و تحقیقات، واحد الکترونیک، علوم پزشکی و واحد مستقل نجف آباد آموزش زبان فارسی را آغاز و یا ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1217525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =