بنیان جشنواره مشاعره علوی باید از مهدهای کودک و مدارس آغاز شود

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: وجه تمایز دوره کنونی جشنواره مشاعره علوی با سایر دوره‌ها، اضافه‌شدن بخش دانش‌آموزی است؛ چراکه معتقدیم بنیان اینگونه فعالیت‌ها باید از مهدها و دبستان‌ها آغاز شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، داریوش جاوید معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی در جشنواره مشاعره علوی استان بوشهر به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر گفت: جشنواره امامت و مهدویت از نوآوری‌ها و ابتکارات دوران مدیریتی دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بوده و این جشنواره و جشنواره مشاعره علوی مورد استقبال خوب مردم استان بوشهر و سایر هموطنان در اقصی نقاط کشورمان قرار گرفته است.

وی افزود: نیاز جدی جامعه امروز به‌خصوص نسل جوان توسعه فعالیت‌های فرهنگی است، امیدوارم با برنامه‌ریزی‌های دقیق صورت گرفته در دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه معاونت فرهنگی و ذیل سند تحول و تعالی، دانشگاه آزاد اسلامی بتواند یکی از نقش‌آفرینان جدی در این زمینه باشد.

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره‌ به آمار و وضعیت فعلی این دانشگاه خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی دارای یک‌میلیون و ۳۲۵ هزار دانشجو و نزدیک به ۵۰ هزار کارمند و عضو هیئت علمی است و باید پذیرفت که تمام مردم به صورت مستقیم و غیرمسقیم با دانشگاه آزاد اسلامی در ارتباط هستند.

جاوید یادآور شد: در ایامی قرار گرفته‌ایم که با ولادت امام علی علیه‌السلام آغاز می‌شود، با اعتکاف رونق می‌گیرد تا مبعث حضرت رسول اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم پیش می‌رود و با ولادت باسعادت امام حسین(ع)، امام سجاد(ع) و حضرت عباس(ع) تا ولادت با سعادت امام زمان(عج) متجلی می‌شود، و این ایام پرخیر و برکت همگی موجب ایجاد جریان امامت و ولایت شده که بنیان انقلاب اسلامی بوده و این جریان‌سازی در دانشگاه آزاد اسلامی در جشنواره امامت و مهدویت متبلور است.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی تبیین کرد: در نخستین جشنواره امامت و مهدویت ۱۰ استان به‌عنوان پایلوت مشخص شدند و امروز خرسندیم که این جشنواره در تمامی استان‌ها تسری یافته و وجه تمایز این دوره از جشنواره مشاعره علوی با سایر دوره‌ها، اضافه شدن بخش دانش‌آموزی است؛ چراکه معتقدیم بنیان اینگونه فعالیت‌ها باید از مهدها و دبستان‌ها آغاز شود.

مودت فی‌القربی نیاز اساسی و اولویت‌دار کشور است

جاوید با بیان اینکه مودت فی‌القربی به‌عنوان یکی از نیازهای اساسی و اولویت دار امروز است، ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی برای شکل‌گیری مودت فی‌القربی جشنواره‌ای را با عنوان «امامت و مهدویت» راه‌اندازی کرد تا بتواند ارتباط عمیق علمی و فرهنگی بین دانشگاهیان شکل بدهد.

وی مطرح کرد: هرچقدر مهندس، پزشک و کارشناس تربیت شود که شخصیتی متعالی نداشته باشد، کاری عبث و زیانبار صورت گرفته و زمانی می‌توان انسانی کامل تربیت کرد که در کنار متعلم بودن در محضر خداوند متعال عبد و خاضع باشد.

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی افزود: باید برخی الگوها در نظام تعلیم و تربیت بازنگری و تغییر یابد و استادان و معلمان باید در کنار تدریس دروس تخصصی و موردنیاز هر دانشجو و دانش‌آموز مفاهیمی همچون ایثار، فداکاری، دوست داشتن و عبد و خضوع آموزش دهند.

جاوید با اشاره به اینکه جشنواره امامت و مهدویت خیرات و برکات بسیاری به همراه داشته است، بیان نمود: تلاش‌ها و اقدامات بسیار خوب و منسجمی در استان بوشهر برای برگزاری جشنواره مشاعره علوی صورت گرفته که لازم می‌دانم از ریاست دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر، معاونت فرهنگی و دانشجویی و حمایت‌های نماینده ولی‌فقیه، استاندار بوشهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر مدیران فرهنگی بوشهر تقدیر کنم.

وی تشریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی نشان داده هیچ‌گاه از توسعه فعالیت‌های خود به‌خصوص در حوزه فرهنگی - اجتماعی دست بر نداشته و امروز این دانشگاه دارای یک سند جامع و متقن با عنوان سند تحول و تعالی است که تمامی اهداف و برنامه‌های فرهنگی در آن گنجانده شده و در یک کارنمای فرهنگی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1217735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =