مشکلی در تامین بودجه برنامه‌های انتخاباتی تشکل‌ها نداریم/ بلامانع بودن حضور نامزدها در دانشگاه آزاد

مسئول اداره امور تشکل‌های اسلامی دانشگاهیان دانشگاه آزاد گفت: تشکل‌ها برای برگزاری برنامه‌های انتخاباتی در واحدهای این دانشگاه مشکل بودجه ندارند و فقط کافیست درخواست خود را به هیئت نظارت ارائه دهند.

بهروز دوستی مسئول اداره کل امور تشکل‌های اسلامی دانشگاهیان دانشگاه آزاداسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره فعالیت تشکل‌های دانشجویی و استادی این دانشگاه در ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ما از تمام فعالان دانشجویی و تشکلی دعوت می‌کنیم تا برنامه‌های انتخاباتی خود را به هیئت نظارت بر فعالیت تشکل‌های واحد یا استان تحویل دهند.

بیشتر بخوانید:

تحریم انتخابات؛ تجربه تلخ اصلاحات/ انتشار لیست‌های انتخاباتی عامل ایجاد اختلاف است

وی با اشاره به بودجه تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاداسلامی برای برگزاری برنامه‌های متنوع در ایام انتخابات مجلس بیان کرد: تا کنون هیچ طرح یا برنامه‌ای وجود ندارد که به خاطر مشکلات نبود بودجه در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار نشده باشد. در این باره مستنداتی نیز وجود دارد. اگر از تمام واحدهای سراسر کشور پیگیری شود، بازهم متوجه می‌شویم که هیج زمان مشکل بودجه وجود نداشته است. در نهایت هیچ مشکلی در تامین بودجه وجود ندارد.

وی اضافه کرد: تمام برنامه‌های پیشنهادی تشکل‌های استادی و دانشجویی به گونه‌ای در هیئت‌های نظارت به تصویب می‌رسند. البته این برنامه‌ها باید فاخر و تاثیر گذار باشند و از برنامه‌های تشریفاتی اجتناب شود.

وی با بیان اینکه اتحادیه‌های دانشجویی و تشکل‌های دانشجویی باید برنامه اراده دهند تا از بودجه در نظر گرفته شده، استفاده کنند، گفت: تمام تشکل‌های دانشجویی و استادی که در دانشگاه آزاداسلامی فعالیت می‌کنند، برنامه های خود را به هیئت نظارت تحویل دهند و اگر در هر مرحله‌ای مشکل بودجه وجود داشت، به اداره تشکل‌های دانشگاهیان منعکس کنند.

ظرفیت کنش‌گری دانشگاه آزاد برای انتخابات مجلس

وی با تاکید بر برگزاری انتخابات سالم، پرشور، رقابتی و با مشارکت بالا عنوان کرد: دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاداسلامی و سایر مسئولان بر کنشگری فعال تشکل‌های دانشجویی و استادی در انتخابات مجلس تاکید ویژه دارند. البته این کنشگری فعال مد نظر مسئولان دانشگاه؛ در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینکه جمعیت دانشجویی آزاد اسلامی حدود ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار دانشجو است، گفت: بنابراین دانشگاه آزاد جامعه آماری بالایی در اختیار دارد که می‌تواند ظرفیت بسیار مناسبی برای کنشگری در موضوع انتخابات باشد.

وی با بیان اینکه برخی از برنامه‌های تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه آزاد با موضوع انتخابات برگزار شده و بخشی از آن نیز در مدت زمان باقی مانده، برگزار خواهد شد، گفت: همچنین به واحدها در استان‌ها ابلاغ شده تا حمایت لازم را برای حضور شخصیت‌های علمی، اجرایی و سیاسی داشته باشند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های مرتبط با انتخابات تشکل‌ها به دو مرحله زمانی قبل از آغاز تبلیغات رسمی کاندیدا و بعد از آن تقسیم بندی می‌شوند، گفت: برنامه‌ها قبل از تبلیغات، بیشتر در حوزه تبیین شاخص‌های اصلح است تا دانشجویان در جلسات مختلف به صورت تخصصی و کافی با شاخص‌های اصلح آشنا شوند.

وی مطرح کرد: همچنین بعد از آغاز تبلیغات رسمی، کاندیداهایی که توسط مراجع قانونی تایید صلاحیت شده‌اند، در صورت تمایل می‌تواند در دانشگاه حاضر شوند. هیئت نظارت بر تشکل‌ها با توجه به شرایط سیاسی و اجتماعی و منطقه‌ای در این باره تصمیم گیری می‌کند.

وی با بیان اینکه هیج منع قانونی برای حضور نمایندگان و کاندیدا در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی وجود ندارد، گفت: کاندیدا و نمایندگان به درخواست تشکل‌ها به عنوان مسئول و مجری برنامه‌ها در دانشگاه حاضر می‌شوند. در نتیجه جلسات بحث، گفت‌وگو و تبادل نظر در محیط دانشگاه ایجاد شود.

امیدآفرینی در جامعه کار ویژه تشکل‌های دانشگاه آزاداسلامی

وی با بیان اینکه ایجاد امید در جامعه بیان کرد: دانشجویان و اساتید به ویژه اعضای تشکلیلاتی باید بدانند که سود و منفعت مردم با حضور در انتخابات تامین می‌شود. بنابراین قهر کردن با صندوق‌های رای، مشکلات کشور در حوزه‌های مختلف را بیشتر می‌کند. در ابتدا این موضوع باید برای نخبگان دانشگاهی تبیین شود. در ادامه نیز اهمیت مشارکت برای مردم تبیین شود. به عنوان مثال حل مشکلات اقتصادی و معیشتی از طریق حضور مردم در انتخابات امکان پذیر است. اگر انتخابات قوی برگزاری شوند، انتخاب نمایندگان نیز صالح‌تر خواهد بود.

وی با اشاره به حضور نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی بین دانشجویان و اعضای تشکل‌های دانشجویی مطرح کرد: این جلسات با هدف مطالبه‌گری از نمایندگان برگزار می‌شود. دبیران تشکل ها برنامه‌های خود را برای حضور نمایندگان به هیئت نظارت بر تشکل‌های واحد ارائه دهند.

وی گفت: جامعه باید سطح توقعات خود را با وظایف قانونی نمایندگان متناسب کند. به این معنا که گاهی توقعاتی از نمایندگان وجود دارد که در حیطه وظایف آنان نیست. تبیین شرح وظایف نمایندگان جزو اولویت‌های برنامه‌های دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد است تا توقعات نادرست باعث ایجاد سرخوردگی جامعه ایجاد نشود. وظایف نمایندگان شامل قانون گذاری، نظارت بر اجرای قانون و گاهی موضوعات اجرایی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1217816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =