بدون منّت خادم مردم باشید

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: بر اساس فرمایشات رهبری که خطاب به همه بخصوص مدیران و مسئولان انقلابی فرمودند یک مدیر انقلابی باید حتماً به مردم توجه ویژه‌ای داشته باشد و بدون منت خادم مردم باشد و علاوه بر خدمت رسانی، جلوی نفوذی ها را در تمامی زمینه‌ها بگیرد، چه بسا گاهی اوقات یک فکر غلط و نابجا و شاید به صورت غیرعمدی در ذهن یک کارمند باعث نارضایتی و بدبینی مردم به نظام شود.


به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد در دیدار مسئولان و اعضای ستاد گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی با ایشان، ضمن تبریک فرارسیدن ۴۵ سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به مدیران و مسئولان که خادمان نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند، اظهار کرد: مدیران انقلابی باید در تمامی امور اول خودشان همه معروفات و نماز را به پا دارند بعد کارمندان خود را دعوت به این کارها نمایند، همچنین با گرفتن تصمیم گیری‌های صحیح با ارباب رجوع به‌خوبی برخورد کنند تا باعث دلگرمی بیشتر مردم به نظام اسلامی شود.

وی گفت: همه ساله از روز ۱۲ تا ۲۲ بهمن‌ماه به مناسبت ایام الله دهه فجر در سراسر کشور جشن‌های باشکوهی برگزار می‌شود، و اینکه چرا باید این ایام را جشن بگیریم، دلایل مختلفی دارد از جمله؛ ساقط کردن استبداد و کم کردن شر استعمار از سر مردم این سرزمین که این موضوع نیاز به گرفتن جشن توسط مردم در این ایام دارد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی افزود: از دیگر دلایلی که مردم ما این ایام را جشن می‌گیرند به‌خاطر احیاء دین در جامعه است چرا که در زمان پهلوی توجه به دین نمی‌شد و اگر توجهی هم بود نظام پهلوی بیشتر دنبال کم رنگ کردن دین و از بین بردن آن در جامعه بود، نوع برنامه‌های آن‌ها نیز همین‌گونه بود که از همان زمان پهلوی اول و بعد از آن پهلوی دوم مبارزه با عفت، حجاب و پوشش که به‌صورت حاکمیتی مبارزه را شروع کردند، با اینکه این یک اصل مسلم دینی و یک اصل وجدانی بود ولی این نظام جنگ را شروع کردند که این جنگ، جنگ با حجاب نبود، جنگ با دین محسوب می‌شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری تصریح کرد: ساختار آموزشی دانشگاه ها، اندیشه‌های لیبرالی و مارکسیسمی و مباحث دیگری که تدریس می‌شد و مبانی معرفتی دینی که به آن توجه نمی‌شد، همه این موارد باعث شد دین مردم به حاشیه برود.

امام جمعه بجنورد عنوان کرد: مردم ما هم متدین بودند و نسبت به دین خود غیرت، حساسیت و تعصب داشتند و در دهه فجر که انقلاب شد یکی از دستاوردهای آن همین بود امروز الحمدالله حمایت‌ نظام اسلامی از دین مشهود داشت و در رأس آن یک مجتهد مسلم، دلسوز، متدین و صاحب فتوا که خودش پیگیر مباحث دینی در جامعه است و به همین صورت دستوری که به زیرمجموعه‌ها داده می‌شود، قوانینی که در مجلس تصویب می‌شود، گذاشته شدن شورای نگهبان که هیچ قانون ضد دینی در مجلس تصویب نشود معیار مصوبات مجلس دین مبین اسلام و قانون اساسی که البته قانون اساسی هم زمانی‌که نوشته شد با معیار دینی نوشته شد. که این یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به برکات ماه مبارک رجب خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود ۶۰۰ هزار نفر در اعتکاف شرکت کردند ولی امسال بیش از یک میلیون نفر شرکت کردند و از مجموع شرکت کنندگان ۵۰ درصد آن‌ها دهه هشتادی و حدود ۸۰ درصد جوان‌ها هستند. که این از پویش‌های انقلاب است اگر ریزش هم به قول حضرت آقا پیدا بشود رویش‌های ما بیشتر از ریزش‌های آن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری اظهار داشت: در حال حاضر در سطح کشور ۹۰۰ پایگاه نمازجمعه وجود دارد و میلیون‌ها نفر هرهفته برای اقامه نمازجمعه در این پایگاه ها حضور پیدا می‌کنند و از مباحث دینی توصیه و موعظه می‌شود مباحث بصیرتی برای رشد تحلیل مردم و غنا فکری در جامعه هر هفته درکل کشور انجام می‌گیرد و شهدای والامقامی همچون؛ شهید سلیمانی، همدانی مقدم، تهرانی مقدم و حججی ها ازهمین انقلاب و دامن انقلاب تربیت پیدا کردند که این هم یکی دیگر از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی یادآور شد: یکی دیگر از برکات انقلاب اسلامی نعمت‌هایی است که باید همواره خداوند را شکر کنیم پیدا کردن عزت که مردم ایران عزت و حرمت آن‌ها را نه نظام استبدادی نگه می‌داشت نه نظام استکباری ولی انقلاب عزت‌ را به مردم برگرداند و وقتی امام به ایران آمد، عزت، بزرگی و سربلندی را برای مردم ایران به ارمغان آورد و باعث شد که دشمنان نظام دیگر به خود اجازه مقابله با مردم ایران ندهند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌شمالی با اشاره به انتخابات اسفندماه گفت: همه ما وظیفه داریم تا علاوه بر آشنایی مردم و اطلاع رسانی دستاوردهای انقلاب اسلامی به مردم، تلاش بیشتری داشته باشیم تا نسبت به حضور پرشور و حداکثری در انتخابات آن‌ها را تشویق و ترغیب به این امر مهم نماییم.

وی به بیان حوادث و اتفاقات غزه در شرایط کنونی پرداخت و عنوان کرد: یکی از دستاوردهای این نظام دفاع از همه مظلومین عالم به‌ویژه مردم مظلوم غزه است که می بایست در این فجر انقلاب مردم را با این وقایع بیشتر آشنا کنیم.

خبرنگار: علی کاوه

انتهای پیام/

کد خبر: 1218423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =