مواجهه نتانیاهو با فشارهای عمومی فزاینده برای آزادی گروگان‌های در اسارت حماس

یک مقام ارشد آمریکایی گفت: اسرائیل آنقدر که انتظار می‌رود در برابر حماس در جنگ غزه پیشرفت نداشته و نتانیاهو با فشارهای عمومی فزاینده برای آزادی گروگان‌هایی که در اسارت حماس باقی مانده‌اند، مواجه است.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، یک مقام ارشد آمریکایی به پایگاه ان‌بی‌سی نیوز گفته دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا اظهارات علنی «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر اسرائیل را نشانه‌ای از رد آتش‌بس توسط او نمی‌بیند.

بیشتر بخوانید:

طوفان الاقصی| آغاز ایجاد منطقه حائل در اطراف غزه/ کشف پیکر ۱۲ شهید در خانیونس

نتانیاهو گفته است که هیچ توافق آتش بسی را که مستلزم خروج نظامیان اسرائیلی از غزه یا آزادی صدها اسیر فلسطینی باشد، نمی‌پذیرد.

این مقام دولت آمریکا گفت که دولت اوضاع را در حال تحول می بیند، زیرا اسرائیل آنقدر که انتظار می‌رود در برابر حماس در جنگ غزه پیشرفت نداشته و نتانیاهو با فشارهای عمومی فزاینده برای آزادی گروگان‌هایی که در اسارت حماس باقی مانده‌اند، مواجه است.

با این حال، اظهارات علنی نتانیاهو همچنان منعکس کننده نفوذ اعضای جناح راست در ائتلاف او است که تهدید کرده‌اند در صورت نرم کردن موضع خود، دولت را ترک خواهند کرد و سرنگون خواهند کرد.

روز گذشته وزارت خارجه قطر اعلام کرد: اسرائیل با پیشنهاد آتش بس در نوار غزه موافقت کرده و ما تأیید اولیه مثبت حماس را داریم. طبق اعلام دستگاه دیپلماسی قطر اساس پیشنهاد پاریس مربوط به ماهیت آتش بس بشردوستانه آتی است و کار بر روی برخی جزئیات هنوز ادامه دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1218462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =