اظهارات قالیباف درباره ضعف‌های مجلس یازدهم

رئیس مجلس شورای اسلامی معتقد است مجلس یازدهم با وجود ضعفهایی که داشته نسبت به ۱۰ مجلس گذشته، یک گام به جلو بوده است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، محمدباقر قالیباف روز شنبه در گردهمایی تبیین فرآیند انتخاباتی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در مرکز همایش‌های رازی، گفت: بدون شک فقط باورهای ما از انقلاب اسلامی بخشی از تاریخ ثبت شده نیست بلکه تاریخ انقلاب به عنوان مکتبی در بعد سیاسی و دینی است. همچنین معتقدیم نظام اسلامی خود را مکلف می داند که هم ارزش های اللهی را رسیدگی کند و هم به جایگاه مردم بها دهد.

بیشتر بخوانید:

قالیباف: بزرگ‌ترین کار برای شورای شهر خدمت خوب به مردم است

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: انقلابی کسی است که مردم را سر دوراهی ارزش‌های انقلاب یا حل نظام مسائل کشور قرار ندهد. بلکه طبق مکتب حضرت امام(ره) عقلانیت و معنویت باید متوازن پیش رود و باید این مسیر را به نحوی پیش برد که هم اصول را حفظ کنیم و هم کارآمد بوده و مسائل را حل کنیم.

قالیباف با بیان اینکه کارآمدی دین در اداره جامعه را باید به اثبات رساند، تصریح کرد: در این بخش دچار فاصله هستیم و مردم هم حق دارند. البته مردم به دنبال ایجاد مشکل برای نظام اسلامی نیستند بلکه توقع آنها کارآمدی ما در حوزه‌های مختلف و باز کردن گره از مشکلات آنهاست.

وی تاکید کرد: در هر سطحی باید مسئولیت پذیر باشیم و اگر صاحب قدرت شدیم باید به مردم در هر جایگاهی در حوزه اجرا، قانون گذاری و قضائیه به مردم پاسخگو باشیم.

رئیس دستگاه قانونگذاری با بیان اینکه مردم دو قطبی، تحجر و قبیله گرایی را نمی‌پذیرند، تاکید کرد: مردم نمی‌پذیرند برای بدون توجه به خرد جمعی برای آنها تصمیم گیری کنیم.

قالیباف در ادامه با تاکید بر افزایش مشارکت در انتخابات یادآور شد: این تکلیف ملی و شرعی است و نحوه رقابت مهمترین انگیزه برای حضور مردم در انتخابات است. البته در این مهم باید تقوای الهی را مد نظر قرار دهیم و از دعوای بیهوده دو قطبی‌سازی فاصله بگیریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تمام تلاش شورای ائتلاف شایسته گزینی از میان تمام نیروها و اعضای است، گفت: قطعا این شورا در آینده و بعد از انتخابات در نشست‌های فصلی گردهم خواهد آمد که سبب تاثیرگذاری در حل نظام مسائل کشور می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات مجلس یازدهم تصریح کرد: مجلس یازدهم بدون شک نسبت به ۱۰ مجلس گذشته، یک گام به جلو بوده است. رهبر معظم انقلاب هم در اجلاسیه چهارم مجلس فرمودند که این مجلس ساده زیست، انقلابی بوده و با نقشه راه حرکت کرده است. البته ضعف هایی داشته و به شدت مورد تخریب هم واقع شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1218653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =