برگزاری بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان در اردکان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: در سال جاری تاکنون ۱۰۱ عنوان کتاب در حوزه کودک و نوجوان در استان یزد به چاپ رسیده است.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز، احسان عابدی، با اشاره به اقدامات اداره کل ارشاد یزد در حوزه کودکان و نوجوانان و با بیان اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان متولی اصلی حوزه کودک و نوجوان است و برنامه‌ریزی و فعالیت‌های اصلی توسط آن دستگاه انجام می شود، گفت: طی دو سال گذشته برنامه‌های خوبی هم در این زمینه اجرا شد که مهم‌ترین آنها جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی بود که با استقبال خوب کودکان یزدی مواجه شد.

وی ادامه داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سال تحصیلی جاری طرح «روی ماه خدا را ببوس» را در مدارس حاشیه شهر و برخی محلات یزد اجرا کرد که در آن، تبیین باور خداشناسی و توحید و اخلاق اسلامی به زبان کودکی و با اجرای نمایش و سرود انجام شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد افزود: این طرح با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و به همت مؤسسه فرهنگی هنری میرمهنا اجرا شد که استقبال خوبی را از سوی دانش‌آموزان و والدین آنها و همچنین مدیران مدارس به دنبال داشت و تقاضا برای تداوم آن زیاد شده است.

وی اضافه کرد: برنامه‌های مختلفی نیز در حوزه کودک و نوجوان توسط آموزش و پرورش در مدارس استان در حال اجراست و دستگاه‌های دیگر نیز در اجرای برنامه‌های این حوزه مشارکت دارند که تولید هماهنگ و سرود ویژه کودکان و نوجوانان از جمله این برنامه‌ها هستند.

عابدی با اشاره به وضعیت نشر کتاب در حوزه کودک و نوجوان در یزد گفت: حدود ۵۰ نویسنده در حوزه کودک و نوجوان در چندسال اخیر در استان یزد فعالیت دارند و در این حوزه در سال ۱۴۰۱، تعداد ۸۷ کتاب و در سال ۱۴۰۲ تاکنون ۱۰۱ عنوان کتاب در حوزه کودک و نوجوان در استان یزد به چاپ رسیده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در زمینه هنر و نمایش در حوزه کودک و نوجوان گفت: در حال حاضر دو نمایش «یه تغییر کوچولو» به کارگردانی فائزه رستگاری و نمایش «پهلوان کچل» به کارگردانی سید رضا میرغفوری در حوزه کودک و نوجوان در یزد در حال اجراست و حدود چهار نمایش نیز با موضوع کودک و نوجوان در حال تمرین و آماده اجرا است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد عنوان کرد: برگزاری بیست وهشتمین جشنواره بین‌المللی کودک ونوجوان در شهرستان اردکان نیز به عنوان یکی از معتبرترین جشنواره در عرصه هنرهای نمایشی را باید به فال نیک گرفت که با شعار«تئاتر، تمرین ناب زندگی» و با هدف تقویت همدلی و همراهی، رشد آگاهی و اعتماد به نفس فرزندان ایران زمین از طریق نمایش برگزار می‌شود.

خبرنگار: علیرضا شفیعی

انتهای خبر./

کد خبر: 1218712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =