افتتاح ۸۱ پروژه عمرانی دانشگاهی در دهه فجر/ ۳۰۰ خوابگاه متاهلی در ۲ سال گذشته ساخته شد

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزیر علوم گفت: وزارت علوم در دهه فجر ۱۴۰۲ قصد دارد ۸۱ پروژه عمرانی با زیر ساخت ۱۴۷ هزار متر مربع را افتتاح کند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، علی خطیبی معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزیر علوم در نشست خبری به مناسبت آغاز دهه فجر ۱۵ بهمن ماه ۱۴۰۲ برگزار شد، اظهار کرد: وزارت علوم در دهه فجر ۱۴۰۲ قصد دارد ۸۱ پروژه عمرانی با زیر ساخت ۱۴۷ هزار متر مربع را افتتاح کند. این پروژه‌ها با هزینه ۱۶۸۰ میلیارد تومان در ۲۷ استان و ۳۶ دانشگاه انجام شده اند.

بیشتر بخوانید:

آغاز پروژه ساخت مسکن دانشگاهیان با دستور رییس جمهور در هفته آینده

وی افزود: کاربردی‌های این پروژه‌ها در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی، فناوری و خوابگاه مجردی و متاهلی خواهد بود. ساخت مسکن برای اعضای هیئت علمی و کارمندان دانشگاه‌ها پیرو سیاست‌های ابلاغی دولت و مجلس آغاز شده است. در این راستا، توافقنامه‌ای با وزارت راه انجام شده که بر اساس قانون ملی مسکن هزار هکتار از اراضی دانشگاه‌ها شناسایی شده و به طرح مسکن ملی اختصاص داده شده است.

خطیبی خاطرنشان کرد: در ۱۳ دانشگاه حدود ۳۰۰ هکتار و ۱۴ هزار و ۵۰۰ واحد در آستانه آماده‌سازی و واگذاری است. توسعه خوابگاه‌های متاهلین برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی از سال ۱۳۱۳ تا ۱۴۰۰ که ساخت خوابگاه متاهلی آغاز شد کمتر از هزار واحد خوابگاه متاهلی مورد بهره‌برداری قرار گرفته بود؛ اما از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ حدود ۳۰۰ خوابگاه متاهلی ساخته و تحویل دانشجویان شده است. ۳ هزار و ۲۰۰ واحد خوابگاه متاهلی در ۵۴ دانشگاه در مراحل مختلف ساخت قرار دارد. امیدواریم تا پایان ۱۴۰۴ این خوابگاه‌ها تحویل دانشجویان شود.

معاون مالی و اداری وزیر علوم گفت: ۱۰ درصد درآمد اختصاصی و ۱۰ درصد از تملک دارایی هر دانشگاه باید صرف خوابگاه متاهلی شود. پاداش پایان خدمت همه کارکنان آموزش عالی تسویه شد. به عبارت دیگر، همه بازنشستگان آموزش عالی تا پایان سال ۱۴۰۱، معوقات خود را به صورت کامل دریافت کرده‌اند.

وی در مورد دیگر اقدامات این وزارتخانه تصریح کرد: مالیات قراردادهای پژوهشی که از ابتدای سال ۱۴۰۲ به صورت پلکانی محاسبه می‌شد، با رایزنی‌ها تغییر کرده و به درصد ثابت ۵ درصد تغییر کرد.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی ردیف فوق‌العاده خاص را برای کارمندان برخی وزارتخانه‌ها درنظر گرفت که شامل اعطای ۳ هزار امتیاز است. منظور از ۳ هزار امتیاز، افزایش حقوق کارمندان در حکم است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1218775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =