حذف فرمول‌های پیچیده از ویژگی‌های دفترچه عوارض شهرداری

رئیس شورای شهر یزد گفت: انطباق با قانون، شفاف‌سازی و محاسبه آسان عوارض و بهای خدمات توسط مردم و حذف عوارض تراکم ساختمان را از ویژگی‌های دفترچه عوارض شهری در سال 1403 دانست.

عزیزالله سیفی رئیس شورای اسلامی شهر یزد، در خصوص تصویب بودجه شهرداری یزد گفت: لایحه بودجه شهرداری‌ها در سراسر کشور هر سال باید پیش از بهمن‌ماه برای بررسی و تصویب تحویل شوراهای اسلامی شهر یزد شود و به بخش تعرفه عوارض و بهای خدمات و بخش هزینه‌ها و خروجی‌هایی که باید در شهر اجرا شود تقسیم می‌شود.

وی ادامه داد: بخش درآمدهای بودجه شهرداری که مشتمل بر عوارض و بهای خدمات شهرداری است باید تا 15 بهمن‌ماه به تصویب شواری اسلامی شهر برسد و برای تطبیق با قانون به فرمانداری ارسال شود که در یزد انجام شد و چند روز مانده به 15 بهمن‌ماه عوارض و بهای خدمات سال 1403 به تصویب رسید و اکنون در هیأت تطبیق فرمانداری یزد در حال بررسی است.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به ویژگی‌های دفترچه عوارض و بهای خدمات سال 1403 شهر یزد گفت: امسال دفترچه جدیدی در این زمینه طرحی شده است، از سال 85 تاکنون دفترچه عوارض همان دفترچه سابق بود و هر سال درصدی به آن افزوده می‌شد اما برای سال 1403 براساس قانون بودجه درآمدهای پایدار و یک سری آرای دیوان عدالت که برخی مصوبات دارای اشکال شورای شهر را رد کرده بود دفترچه عوارض و بهای خدمات شهرداری از نو تنظیم شد.

وی قانون‌گرایی و انطباق با قانون، شفاف‌سازی و حذف فرمول‌های پیچیده و محاسبه آسان عوارض و بهای خدمات توسط مردم، تخفیف در تفکیک اراضی شهری، حذف شدن عوارض تراکم ساختمان و تراکم مازاد و دریافت تنها عوارض زیربنا که موجب ساخت و ساز بیشتر انبوه‌سازان می‌شود و در نظر گرفتن تخفیف‌ ویژه برای گروه‌های هدف چون مددجویان کمیته امداد، بهزیستی، مشمولان قانون جوانی جمعیت، خیران و ... را از جمله ویژگی‌های دفترچه عوارض و خدمات شهرداری یزد در سال 1403 برشمرد.

خبرنگار: محمد مهدی داوری

انتهای خبر./

کد خبر: 1219041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =