افتتاح جشنواره آیین‌های سرزمین من در دانشگاه آزاد شاهرود

جشنواره آیین‌های سرزمین من و نمایشگاه مدرسه انقلاب به همت مدارس سما دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود افتتاح شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، جشنواره آیین‌های سرزمین من و نمایشگاه مدرسه انقلاب با حضور مسئولان استان سمنان و شهرستان شاهرود به همت مدارس سما دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود افتتاح شد.

بیشتر بخوانید:

دانشجویان مستعد دانشگاه آزاد شاهرود در یک کارخانه استخدام می‌شوند

مدیر کل مدارس سما دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در این مراسم گفت: چند هدف را در این نمایشگاه دنبال کردیم؛ یکی بحث مدرسه انقلاب است که دانش آموزان ما با روند شکل‌گیری آن قبل از انقلاب و دستاوردهای بعد از انقلاب آشنا می شوند و از خصوصیاتی که این نمایشگاه دارد این است که تمامی کارها به دست خود دانش آموزان و مربیان مدارس سما تهیه شده است.

علی رضوانی افزود: در انتهای نمایشگاه نیز غرفه مهدویت تعبیه شده است که برای معرفی هدف غایی این نظام که رسیدن به جامعه مهدویت است آثاری به نمایش درآمده است. در کنار این‌ها کارهای هنری از دانش آموزان در رابطه با مهدویت و فرهنگ مهدویت نیز به نمایش گذاشته شده است.

وی بیان کرد: هدف بعدی از این نمایشگاه بحث انتخاباتی که پیش رو می‌باشد است که در این قسمت هم با معرفی دستاوردهای انقلاب و تعبیه یک صندوق رای به صورت نمادین فعالیت لازم صورت می‌گیرد. قسمت بعدی نمایشگاه به نام آیین سرزمین من با هدف تقویت هویت ایرانی فرزندان سرزمین ایران و برای اینکه افتخار کنند به ایرانی بودن خود چیدمان شده و هدف از آن نشان دادن توطئه های دشمنی است که در صدد آسیب زدن به هویت دینی و اسلامی و همچنین ملی ماست. لذا قسمت اول در این نمایشگاه برای به نمایش درآوردن دستاوردهای اسلامی و دینی و در قسمت دوم برای به رخ کشیدن هویت ملی و ایرانی طراحی شده است.

رضوانی اظهار کرد: همه می دانند هدف دشمن آسیب زدن به هویت دینی و ملی ماست که به شدت به دنبال آن است و هر چقدر ما در این قسمت کار کنیم و بچه‌ها را آشنا بکنیم با این قضیه قطعاً آینده خوبی را خواهیم داشت لذا در قسمت آیین سرزمین من بینندگان با با سنت‌ها و آیین ملی ایران آشنا می‌شوند و در این قسمت دستاوردهایی که در صنایع دستی و با رویکرد سنتی توسط دانش آموزان ساخته شده به نمایش گذاشته شده است.

مدیر کل مدارس سما دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود گفت: مسئله‌ای که در بین نسل جوان ما امروز باید تقویت شود بحث امید است و به نظر من این مهم باید در بین دانشجویان و دانش آموزان بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و بیشترین ضربه‌ای که دشمن سعی می‌کند از آن قسمت به انقلاب وارد کند همین بحث یأس و ناامیدی در بین نوجوانان و جوانان ماست و بدین ترتیب بخشی از این نمایشگاه با هدف امید آفرینی بین جوانان و نوجوانان طراحی شده است.

در نمایشگاه برپا شده دهها غرفه شامل معرفی انقلاب اسلامی و دشمن شناسی و نیز صنایع دستی ساخته شده توسط دانش آموزان مدارس سما به نمایش گذاشته شده و به مدت سه روز برپا است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1219234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =