دستگیری ۶ نیروی منابع طبیعی غرب مازندران به اتهام دریافت رشوه

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران - نوشهر از دستگیری ۶ مامور این نهاد به اتهام دریافت رشوه و همدستی با سازندگان ۶۴ ویلای غیر مجاز در اراضی جنگلی و جلگه ای نوشهر خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، موضوع برخورد قضایی و آغاز عملیات تخریب ۶۴ ویلای غیر مجاز در قطعه ۱۰ هکتاری معروف به اراضی جنگلی و جلگه ای توسط یکی از چهره های مشهور اقتصادی کشور در روستای "حمزده " نوشهر در ماه جاری رسانه ای شده بود.

بیشتر بخوانید:

عامل اصلی ناامنی در تهران نو دستگیر شد

این اراضی در خطه غربی مازندران حدود ۹۵۳ قطعه ۱۰ هکتاری بوده که ۲۸۷ قطعه آن در نوشهر، ۵۳۰ قطعه در عباس آباد و بقیه نیز در چالوس واقع است و زیر مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری غرب مازندران به شمار می رود.

سابقه واگذاری این اراضی به برخی از اشخاص به بیش از انقلاب یعنی سال ۱۳۴۸ بر می گردد که با هدف اجرای طرح های دامداری، دامپروری، زراعت چوب و مرکبات واگذار شد و در سال ۱۳۵۴ پس از اجرای طرح اسناد مالکیت به نام این اشخاص با دنبال کردن همین اهداف ثبت شد.

همکاری شماری از کارکنان منابع طبیعی با چهره مشهور اقتصادی در ساخت و سازهای بدون مجوز اراضی جنگلی و جلگه ای پیش از این در فضای مجازی هم منتشر شد که چنین اتفاقاتی با پرسش های فراوان کاربران و مخاطبان این شبکه ها همراه شده بود.

مهرداد خزایی پول روز چهارشنبه در توضیح بیشتر این موضوع در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از تحقیق و بررسی پرونده سازنده ۶۴ بنای غیر مجاز مشخص شد که پای ۶ نفر از کارکنان منابع طبیعی و آبخیزداری این منطقه که یکی هم بازنشسته است به اتهام همدستی و دریافت رشوه در میان است بنابراین برابر قانون برای این افراد هم پرونده سازی و پس از سیر مراحل قانونی و رسیدگی به اتهام آن ها به دستگاه قضایی معرفی شدند.

وی اظهار کرد: در این پرونده افراد متصرف افزون بر آنکه چندین بار کارکنان منابع طبیعی را مورد ضرب و شتم قرار داده بودند منتهی با جعل اسناد به بهانه در اختیار گرفتن حدود ۲۰ درصد عرصه برای فعالیت در حوزه گردشگری مرتکب چنین تخلفاتی شده بودند که با دستور دادستان اقدام به پلمب و تعطیلی کارگاه آنان شد چرا که هیچ مجوزی برای ساخت و ساز نداشتند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری با قدردانی از رییس قوه قضاییه نسبت به برخورد قاطع با زمینخواران منابع طبیعی خاطرنشان کرد : این اتفاق در نوشهر سبب شده که با دستور رییس دستگاه قضا و همراهی دادستان استان در هر شهرستانی شعبه ای ویژه تجدید نظر مربوط به پرونده های اراضی جنگلی و جلگه ای ایجاد شود و امیدوارم با این راهبرد به زودی نسبت به باز پس گیری گستره زیادی از این عرصه که برای متصرفان پرونده سازی هم شده به زودی اقدام شود.

حوزه منابع طبیعی نوشهر ـ رویان با ۱۶۸ هزار هکتار مساحت دارای ۹۰ هزار هکتار جنگل و ۳۵ هزار هکتار مرتع است و مجموع مساحت آبادی‌ها و مستثنیات آن نیز در حدود ۴۳ هزار هکتار برآورد می‌شود.

مجموع مساحت مازندران ۲۴ هزار و ۴۰۰ کیلومتر است و طبق آمار موجود ۷۰ درصد وسعت این استان جزو عرصه های طبیعی ملی در قالب سواحل دریای خزر، جنگل و مرتع است، غرب مازندران با جمعیتی افزون بر یک میلیون نفر از ۲۱ شهر و حدود هزار و ۱۵۰ روستا برخوردار است.

کد خبر: 1219278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =