وزیر خارجه آمریکا:  هزینه حملات رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی بسیار بالاست

وزیر خارجه آمریکا شامگاه چهارشنبه گفت که هزینه حملات نظامی رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان در نوار غزه بسیار بالا است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در جریان کنفرانس مطبوعاتی در حاشیه سفر خود به منطقه که پنجمین دور از سفرهای او از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ است، صحبت کرد.

بیشتر بخوانید:

طوفان الأقصی| شهادت ۱۴ فلسطینی در حمله رژیم صهیونیستی در بمباران رفح

به گزارش آناتولی، بلینکن اعلام کرد: «تلفات حمله نظامی اسرائیل به غیرنظامیان در غزه بسیار زیاد است و در تمام بازدیدهایم بر اسرائیل فشار آورده‌ام تا از غیرنظامیان محافظت بیشتری کند.»

بلینکن که کشورش بزرگ‌ترین حامی مالی و تسلیحاتی رژیم اشغالگر تل‌آویو است، ادامه داد: «ایالات متحده همچنان متعهد به یافتن یک مسیر دیپلماتیک رو به جلو و تضمین امنیت کل منطقه به‌ویژه اسرائیل است.»

وزیر خارجه آمریکا مدعی است که حملات رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر «کاملا موجه» است. اما از سوی دیگر او گفت مردم غزه هیچ ارتباطی با حوادث ۷ اکتبر نداشتند.

بلینکن در رابطه با روند مذاکرات میان رژیم صهیونیستی و حماس توضیح داد، واشنگتن در پاسخ حماس فضایی را می‌بیند که به باور او امکان ادامه مذاکرات و دستیابی به توافق وجود دارد. وی تاکید کرد، تلاش‌های آمریکا در این زمینه بر بازگشت اسرای صهیونیست از غزه متمرکز خواهد بود.

ارتش صهیونیستی از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ جنگی ویرانگری را با حمایت آمریکا علیه غزه آغاز کرده است که تا روز چهارشنبه ۲۷۷۰۸ شهید و ۶۷۱۴۷ مجروح بر جای گذاشته که اکثر آنها زنان و کودکان هستند و این حملات تخریب و ویرانی گسترده‌ای به بار آورده است.

در همین حال، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم‌زمان با سفر بلینکن، درباره پاسخ حماس به طرح پیشنهادی نشست پاریس در مورد تبادل اسرا و آتش‌بس تصریح کرد: «به شروط موجود در توافق پیشنهادی متعهد نیستیم.» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نشست خبری خود مدعی شد این رژیم به کمتر از «نابودی» حماس رضایت نخواهد داد و هیچ گزینه دیگری جز «پیروزی کامل» وجود ندارد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1219403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =